McClure szerint az Új Homiletika fokozott érzékenységgel bírt a szószéki
autoritarizmus különféle formái felé, sokszor általánosította a tapasztalatot, és
csupán narratív vagy retorikai eszközökkel rekonstruálta a hallgatót a prédiká¬
cióban. Így a hallgatók életét bibliai vagy kulturálisan tipikus cselekményvona¬
lakká vagy karaktertípusokká beszélte el, konkrét lokális tapasztalat nélkül.
Pedig tapasztalattal nem rendelkezünk, hanem küzdenünk kell érte. Lévinas
másképp-gondolata speciális és lokális megközelítést ad a hallgatók felé fordu¬
lásban."
A másképp homiletika folyamatosan emlékeztet, hogy nem csak én vagyok a
világon. Emlékeztet a saját értelmezéseink végességére, hogy Istent mindig a
magunk képére formáljuk, és bálványokat gyártunk, de Isten nagyobb annál,
mint amit el tudunk gondolni." A másképp gondolata segíthet abban, hogy a
Bibliában se a saját hangunkat keressük, meghalljuk akár a kánon sokféleségét
vagy éppen a kulturális különbséget az akkori és mostani világ között.
A posztmodern állapotban keletkező kisebbségi diskurzusokra, egyedi törek¬
vésekre McClure Emmanuel Lévinas gondolatai nyomán fogalmazza meg más¬
képp homiletikáját. Lévinas filozófiájának különlegessége, hogy elveti a hagyo¬
mányos ontológiát, s a ,másik" fogalma nyomán fogalmazza meg etikáját.
Hagyományosan a teológia a dogmatikából következtet az etikára, tehát az, hogy
»kik vagyunk, az határozza meg, hogy mit tesziink,” a ,mit hiszünk"-ből kö¬
vetkezik az, hogy ,hogyan élünk”. McClure homiletikäja nem csupán elveti a
homiletika dogmatikai megközelítését, hanem egy olyan etikát tesz magáévá,
mely nem a keresztyén dogmatikából következik, hanem Lévinas , más?" etikájá¬
ból. Így amásképp homiletika, mely kimondottan egy antropológiai etika nyomán
fogalmazódik meg, a ,más"-keresés közben elveszíti keresztyén teológiai jellegét.
A metanarratívák iránti bizalmatlanság és a kisebbségi diskurzusok előtörése a
posztmodern állapotban a lokális problémákra és a marginalizált csoportokra
irányította a figyelmet. A totalitással szembeni mást a marginalizált csoportok¬
ban találja meg a posztmodern homiletika. Olyan homiletikai munkák keletkez¬
tek, melyek kimondottan a nők, a hajléktalanok vagy a fogyatékkal élők felé