OCR
180 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ .., Skantz-Áberg, E., Lantz-Andersson, A., Lundin, M., & Williams, P. (2022). Teachers’ professional digital competence: An overview of conceptualisations in the literature. Cogent Education, 9(1), 2063224. https://doi.org/10.1080/2331186X.2022.2063224 Skog, D. A., & Öbrand, L. (2022). A Process Framework for Digital Transforming: Multilayered, Conjunctive and Cumulative Processes of Digital Materializing and Organizing. 4th Nordic Workshop on Digital Foundations of Business, Operations, Strategy and Innovation, Umeda, Sweden, February 10-11, 2022. https://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:umu:diva-192574 Starkey, L., & Yates, A. (2022). Do digital competence frameworks align with preparing beginning teachers for digitally infused contexts? An evaluation from a New Zealand perspective. European Journal of Teacher Education, 45(4), 476-492. https://doi.org/10 .1080/02619768.2021.1975109 Steger, Cs. (2023). Tanärkepzes az adatok tükreben/ Teacher Education in the Light of Data. Magyar Tudomäny. https://doi.org/10.1556/2065.184.2023.2.7 Sutori. (2023). Sutori. https://www.sutori.com/en/ Szabó Cs. M. (2020). A COVID-19 miatt bevezetett online távoktatás hatékonysága a középiskolás tanulók szemszögéből. Journal of Applied Technical and Educational Sciences, Vol. 10 No. 4 (2020): 2020/4. https://doi.org/10.24368/JATES.V1014.206 Szabé E., Jagodics B., & Kérédi K. (2021). A tanári munkát hátráltató tényezők a 2020. Tavaszi digitális oktatás időszakában. Iskolakultúra, 31(6), Article 6. https://doi.org/10.14232/ ISKKULI.2021.06.3 Szilveszter, Á., Kassai, R., Takács, Zs. K., & Futé, J. (2021). Az otthoni tanulás sikerességét bejósló tényezők a Covid-19 okozta vészhelyzet miatt kialakított digitális munkarendben elterö szocioökonömiai helyzetü csalädok eseteben. Educatio, 30(1), 88-102. https://doi. org/10.1556/2063.30.2021.1.7 Sziväk, J., Rapos, N., Töth-Pjeczka, K., & Urban, K. (2020). 1. Elmeleti bevezetö. In J. Sziväk & Cs. Pesti (Szerk.), A pedagögusprofessziö hazai megüjitäsänak eselyei a mesterpedagögus-programok tükreben (o. 13-39). ELTE PPK - LHarmattan Kiadó. Teichert, R. (2019). Digital Transformation Maturity: A Systematic Review of Literature. Acta Universitatis Agriculturae et Silviculturae Mendelianae Brunensis, 67(6), 1673-1687. https://doi.org/10.11118/actaun201967061673 Toffler, A. (1984). Future Shock (Reissue edition), Bantam. Tolba, E. G., & Youssef, N. H. (2022). High school science teachers’ acceptance of using distance education in the light of UTAUT. Eurasia Journal of Mathematics, Science and Technology Education, 18(9), em2152. https://doi.org/10.29333/ejmste/12365 Tondeur, J., Howard, S., Van Zanten, M., Gorissen, P., Van der Neut, L., Uerz, D., & Kral, M. (2023). The HeDiCom framework: Higher Education teachers’ digital competencies for the future. Educational Technology Research and Development, 71(1), 33-53. https:// doi.org/10.1007/s11423-023-10193-5