Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0143
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 144 [144]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000075/0143

OCR

142 AZ OKTATASI SZEKTOR ALKALMAZKODASA A DIGITALIS TRANSZFORMACIO ... tóságot, az állandóságot, kerülik a konfliktust és erős a konszenzusra való igény. A szervezet tagjaira az egymás iránti elköteleződés jellemző, a csoporttagok vigyáznak egymásra, erős a ,mi-tudat" és szociális kapcsolatok meghatározó szerepe (összhangban a klán kultúra sajátosságaival). Az intézmény enyhén verseny- és teljesítményorientált, a tagokra a határozott viselkedés, illetve a nagy és gyors sikerekre való fókuszálás jellemző (itt fejlődés vagy feszültség érzékelhető a 2018-as adatokhoz képest, hiszen ezek a jellemzők elsősorban a versengő értékek modell strukturáltság tengelyén jelennek meg). Iovábbá megállapítható, hogy a hosszú távú orientáció jegyében a szervezet tagjai türelmesek, a forrásokkal takarékosan gondoskodnak, alárendelődnek a szervezeti céloknak. A szervezeti kultúra és az értékek elemzése mellett fontos rátekintenünk a munkahelyi elégedettség és a munkamotiváció kérdéskörére is az intézményben, így a következő részben ezekre az elemekre fókuszálunk. 3.3.3.3. Munkabelyi elégedettség és motiváció A 2019-es adatok kapcsán lehetőségünk volt betekinteni a munkahelyi elégedettség és motiváció jellemzőibe is. A munkahelyi elégedettség kapcsán az Utrechti Munkahelyi Bevonödäs Kerdöiv (Utrecht Work Engagement Scale) dimenzióiban (Schaufeli és mtsai., 2011) azt tapasztalhattuk, hogy az intézmény a teljes minta átlagánál magasabbra értékelte az életerő, odaadás és a belemerülés dimenzióit. Jól látható a belső motiváció szerepe, hiszen a lelkiismeretes munkavégzés és a szakmai feladatokban való elmerülés területe magasabb értéket kapott, mint az életerő, ami utalhat a munkakörülmények és egyéb külső tényezők mentén felmerülő kiégés jelenségére is. Ezeket az adatokat támasztja alá a motiváció dimenzióit mérő skála is, amelyet a Munkaköri Sajátosságok Modell ( Job Cbaracteristics Model) alapján mértiink (Hackman & Oldham, 1975). Az adatok ebben az esetben is azt mutatják, hogy a pedagógusok általános munkahelyi elégedettsége és a belső munkamotiváció mértéke a teljes minta átlagánál nagyobb, alapvetően magas értékek. A kitöltők véleménye alapján, ha jól teljesítenek a munkakörükben, akkor nő az önbizalmuk, magas szintű személyes elégedettséget éreznek és összességében elégedettek amunkakörükkel (legmagasabbra értékelt állítások). Ezzel szemben az egyik legalacsonyabb értékelték azt az állítást, hogy a munkahelyen kirobbannak az energiától, ami összhangban a fenti eredményekkel, az enerváltságra, kimerülésre utalhatnak. A szervezeti tényezők (tanulószervezet, szervezeti kultúra és értékek, munkahelyi elégedettség és motiváció) bemutatása után rátérünk a pedagógiai és esélyteremtési gyakorlat bemutatására az eredmények alapján.

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1867 px
Bild Höhe
2670 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1.19 MB
Permalink zum JPG
022_000075/0143.jpg
Permalink zur OCR
022_000075/0143.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu