Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000075/0128
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 129 [129]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000075/0128

OCR

3. EREDMÉNYEK 127 3.2.4.2. Az eszközök pedagógiai célok mentén történő elemzése A DiO2 adatbázis keretében az eszközök pedagógusok általi értékelését vettük figyelembe az általuk gyakran használt eszközök tekintetében. A DigiOTKA kutatás keretében egy sokkal nyitottabb megközelítést alkalmaztunk. A kérdőívben a kitöltők szabad szöveges mezőben adhattak meg egy általuk választott digitális megoldást és a továbbiakban erre vonatkozóan kellett kérdéseket megválaszolni. A szöveges adatokat két értékelő segítségével kódoltuk, amely összesen 1357 érvényes adatot eredményezett. A leggyakrabban megjelölt eszközök között szerepelt a Google Classroom (N = 293), a Microsoft Teams (N = 137), a Redmenta (N = 97), a LearningApps (N = 85), a Wordwall és az e-Kréta (N = 82-82). Az adatbázis segítségével megvizsgáltuk, hogy az egyes eszközök hogyan hatnak a pedagógiai munkára és a diákok hogyan kerülnek kapcsolatba az adott megoldással. Ehhez a PIC-RAT modellt használtuk. A megjelölt eszköz kapcsán a pedagógusnak meg kellett ítélnie, hogy az adott eszköz használata hogyan hat a pedagógiai gyakorlatára (helyettesít, felerősít, átalakít), illetvehogyan használják a diákok az adott eszközt (passzív, interaktív, kreatív). Megvizsgáltuk, hogy az egyes eszközökre, átlagosan milyen szinteket jelöltek be a pedagógusok a legalább 10 értékelést kapott eszközöknél. A pedagógiai munka átalakítása kapcsán a legnagyobb értékeket a Facebook (M = 2,14), Zoom (M = 2,11) és a Google közös dokumentumszerkesztes (M — 2,08) kapta. Az értékekből látható, hogy a pedagógusok véleménye szerint ezek az eszközök alapvetően átalakították a korábbi pedagógiai gyakorlatot. Az eszközök között elsősorban kommunikációs eszközöket látunk, amelyek új csatornákat jelentettek a tanulási-tanítási folyamat megvalósítása során. Tulajdonképpen ilyen újfajta csatornának tekinthető a Google közös dokumentumszetrkesztési lehetőségei is, hiszen egyszerre, az online térben, több ember is hozzáférhet és módosíthat egy adott dokumentumot. A diákok viszonyulása az adott eszközhöz inkább a passzív szerepek felé mutat. A legmagasabb átlaggal rendelkező eszközök a PPT (M = 2,09), a Redmenta (M = 1,59) és a Youtube (M = 1,58) voltak, amelyek a passzív és az interaktív felhasználás között mozognak. Míg a PPT esetén elképzelhető a közös szerkesztés, az interaktív prezentáció, addig a Youtube elsősorban az ott elérhető tananyagok kapcsán, a tudásközvetítés keretében jelent meg. Természetesen mindegyik eszközt lehet bármilyen céllal használni, de a pedagógusok által jelzett gyakorlat inkább a pedagógiai gyakorlat helyettesítését vagy kis mértékben átalakítását, illetve a diákok inkább passzív vagy kis mértékben interaktív bevonását jelenítette meg. A következőkben együttesen vizsgäljuk a PIC-RAT modell elemeit, ám ehhez első körben, a könnyebb kezelhetőség érdekében csoportosítottuk az eszközöket funkcióik alapján két bíráló véleménye alapján. Az alábbi kategóriákat alakítottuk ki:

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.29 MB
Permalinkből jpg
022_000075/0128.jpg
Permalinkből OCR
022_000075/0128.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde