Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Horváth László
Cím (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Tudományterület
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Sorozat
Metszéspontok
Tudományos besorolás
monográfia
022_000075/0111
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 112 [112]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000075/0111

OCR

IIO AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ .., 3.2.2. Alkalmazkodäs a digitälis transzformäcié kihiväsaihoz — előkép a digitális munkarend idején Ahogyan azt a kutatásmódszertani résznél bemutattuk, az EIIPE adatbázis lehetőséget ad arra, hogy különböző idői perspektívákat és nézőpontokat egyesítsünk. A digitális munkarendre való átállás vizsgálatában több olyan tényezőt is vizsgáltunk, amelyet a korábbi elemzés során, az alkalmazkodási stratégiák keretében vizsgáltunk. Az elméleti háttér megfontolásai alapján felállítottunk egy olyan modellt, amely képes bejósolni, hogy milyen sikeresek voltak az intézmények a digitális átállás megvalósításában. Ehhez fel tudtuk használni a bázismérés során gyűjtött adatokat az általános iskolai pedagógusoktól (BP) az intézményük szervezeti kultúrájára vonatkozóan, mint bemeneti tényező. A szervezeti kultúra, vagyis ,olyan magatartások, normák, értékek és hiedelmek rendszere, amely a múltban eredményesnek bizonyultak, segítségükkel a szervezet sikeresen oldotta meg az előtte tornyosuló problémákat" (Bakacsi, 2015, o. 250), szintén releváns befolyásoló tényező lehet a digitális munkarendhez való alkalmazkodás keretében. Ennek felmérésére a versengő értékek modellt használtuk, amely a rugalmasság és strukturáltság, valamint a külső és belső fókusz mátrixában gondolkodik a lehetséges szervezeti modellekről. A klán kultúra (rugalmasság, belső fókusz) a munkatársak elkötelezettségére, ahumán erőforrás fejlesztésére, részvételre, nyitottságra és megbeszélésre épülő kultúrát ír le. Az adhokrácia kultúra (rugalmasság, külső fókusz) az innovatív viselkedést, alkalmazkodást és változást, illetve a külső forrásszerzést és növekedést leíró modell. A hierarchia kultúra (strukturáltság, belső fókusz) az információk kezelésére, dokumentálásra, stabilitásra és ellenőrzésre épít. A piac kultúra (strukturáltság, külső fókusz) pedig a teljesítményt, a tiszta célokat és a tervezést helyezi előtérbe (Cameron & Quinn, 2011). Modellünk tervezése során figyelembe vettük a Marsick és Watkins (2003) által fejlesztett tanulószervezeti modellt is, ezúttal egydimenziós konstruktumként értelmezve a hét dimenzió átlagát a zárómérés pedagógusi (ZP) adatbázisára támaszkodva. Modellünkben a tanulószervezet jellemzőit a szervezeti kultúra egyes elemeivel jósoljuk be. További elemként az alkalmazkodási stratégiákra utalva beemeltük a modellünkbe azt a két változót, amely leírja, hogy a digitális átállás során milyen tanulási struktúrákban gondolkoztak az iskolában (maradtak a 45 perces órák sorozatánál vagy elléptek valamilyen tantárgyi integráció, alternatív struktúra felé), illetve milyen tanulási keretekben valósították meg a tanulási folyamatokat a pedagógusok (aszinkron vagy szinkron). Az alkalmazkodási mintázatok is, mint elsődleges prediktorok jelentek meg a modellben, mint egyfajta szervezeti és pedagógusi döntések. Az adatok a záró pedagógusi adatbázisból származnak (ZP).

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2670 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1.26 MB
Permalinkből jpg
022_000075/0111.jpg
Permalinkből OCR
022_000075/0111.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde