Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000075/0000

Az oktatási szektor alkalmazkodása a digitális transzformáció kihívásaihoz

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Horváth László
Title (EN)
Adaptation of the Education Sector to the Challenges of Digital Transformation
Field of science
ICT az oktatásban és a tanulásban / ICT in education and learning (12838), Oktatáspolitika / Education policy (12075)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000075/0102
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 103 [103]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000075/0102

OCR

3. EREDMÉNYEK IOI hogy az ötletek megosztására és a közös gondolkodás támogatására mindkét alrendszer szereplő kompetens módon képesek használni a digitális megoldásokat saját területükön. A köznevelési rendszer szereplői legalacsonyabbra a kritikai gondolkodás fejlesztését értékelték, míg a felsőoktatási szereplők a csoportmunka támogatásában érezték magukat bizonytalanabbnak. A két alrendszer között (a felsőoktatás javára) elsősorban a diákok saját tanulásának megszervezésének támogatása területén mutatható ki szignifikáns különbség. Ha a regionális aspektust is beemeljük a képletbe, akkor az alrendszerek között kevésbé mutathatók ki különbségek, viszont a régiók, illetve az alrendszer és a régiók interakciójának van szignifikáns hatása a kompetencia fejlettségében. Az egyes régiók vonatkozásában különböző mintázatokat azonosítottunk, amely arra enged következtetni, hogy fellelhető egyfajta regionalitás a 21. századi kompetenciák digitális eszközökkel támogatott fejlesztésének képességében. A második részkérdés keretében arra kerestük a választ, hogy az érintettek hogyan látják ezt a dinamikát. A képesség-ökoszisztéma logikájában szoros kapcsolat feltételezhető a képességfelhasználás és a képességformálás színterei között. A köznevelési és a felsőoktatási szereplők egyaránt fontosnak gondolják, hogy legyen visszajelzés, kommunikáció a két alrendszer között a pedagógusképzés területén. Mindkét alrendszer esetén a Közép-Dunántúli régióban tartják a legfontosabbnak a kérdést. Legkevésbé fontos a köznevelés esetén az Észak-AL földi, míg a felsőoktatás esetén a Nyugat-.Dunántúli régióban. Az egyes régiók és alrendszerek mentén egységesen magasnak mutatkozik a kérdés fontossága, nem mutathatók ki szignifikáns különbségek. Bár fontosnak tartják a kérdést a szereplők, a megvalósítás elmarad ettől. Alacsony mértékben, de mégis a legintenzívebben az Észak-Alföldi régióban (a kôznevelés esetén) és a Nyugat-Dunäntüli régiéban (a felséoktatäs esetén) valósul meg ez az együttműködés. A legalacsonyabb értékeket a köznevelési szereplők a Közép-Dunántúli régió esetében, a felsőoktatási kitöltők pedig a Közép-Magyarországi és Budapest régió esetében adták. Az elemzések jelentős különbségeket mutattak az alrendszerek és régiók között, így a megvalósulás értelmezésében erőteljesen érvényesül a regionalitás elve. Fontos kérdés az is, hogy milyen hatása van ennek az együttműködésnek, változik-e valami a visszajelzés hatására. Bár kimutathatók itt is regionális és alrendszerbeli különbségek, alapvetően azt láthatjuk, hogy a köznevelési rendszer szereplői szinte minimális mértékű változásról számolnak be, míg a felsőoktatási szereplők esetében jóval gyakoribb, hogy változatnak a gyakorlatukon a köznevelésből származó inputok, tapasztalatok alapján. Végül pedig arra kérdeztünk rá, hogya I PACK21 kompetencia tekintetében vajon alulképzettség vagy túlképzettség jellemző-e, A válaszok egyértelműen az alulképzettséget jelölték meg, elsősorban alrendszerek és régiók szerinti különb

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.31 MB
Lien permanent vers jpg
022_000075/0102.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000075/0102.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu