OCR Output

86 AZ OKTATÁSI SZEKTOR ALKALMAZKODÁSA A DIGITÁLIS TRANSZFORMÁCIÓ ..,

5. táblázat. A képesség-ökoszisztéma dinamikájáról alkotott kép a köznevelési és felsőoktatási kitöltők megítélése
alapján az egyes NUTSZ2 régiókban.

Visszajelzés

u Visszajelzes | Visszajelzes- ! alapján gyakorlat TPACK21 fejlettseg

Regiö -fontossäg | megvalösuläs mödositäsa (% alulkepzett)
(NUTS2) (% igen)
K F K F K F K F

1 5,19 | 5,47 | 2,70 | 3,32 | 10,30% | 81,80% | 58,09% | 63,89%

2 5,11 | 541 | 2,73 | 2,95 10% 87,5% | 60,36% | 47,06%

3 5,27 | 5,15 | 240 | 2,86 | 8,10% 70% 66,83% | 53,13%

4 5,44 | 538 | 2,33 | 2,70 5,1% 73,1% | 78,43% | 54,93%

5 5,39 | 5,09 | 2,67 | 4,07 | 11,5% 90% 75,66% | 54,55%

6 5,47 | 5,70 | 2,32 | 3,25 | 8,70% | 88,9% 69,2% 70%

7 5,35 | 553 | 2,51 | 292 | 10,5% | 84,6% | 70,83% | 68,75%

Megjegyzes: I - Eszak-Magyarorszdg; 2- Eszak-Alföld; 3 - Del-Alföld; 4 - Közep-Magyarorszäg es Budapest;
5 - Nyugat-Dunántúl; 6 — Közép-Dunántúl; 7 - Dél-Dunántúl; K - küznevelési alminta; F - felsöoktatasi alminta.

Az adatok alapján kirajzolódnak regionális mintázatok a képesség-ökoszisztéma
megítélésében a különböző érintettek körében. A képességformálás és képességfel¬
használás területének kommunikációja alapvetően fontos az érintettek körében (öt
egész feletti átlagok a hatos skálán). A legfontosabbra egyaránt a közép-dunántúli
köznevelési és felsőoktatási kitöltők értékelték ennek a fontosságát. Összehasonlí¬
tásban a legkevésbé fontosnak (de továbbra is öt egész átlag felett) az észak-alföldi
régió köznevelési kitöltői, valamint a nyugat-dunántúli régió felsőoktatási kitöltői
ítélték ezt a dimenziót. Jóval alacsonyabb átlagokat látunk a megvalósulás tekin¬
tetében (kettő-három körüli átlagok). A legmagasabbra a köznevelési kitöltők
esetében az észak-alföldi kitöltők értékelték a megvalósulást (de ez az átlag is
2,73-as a hatos skálán), míg a felsőoktatás esetén jóval nagyobb ez az átlag (M —
4,07) a nyugat dunántúli régióban. Legalacsonyabbra a közép-dunántúli közne¬
velési kitöltők, illetve aközép-magyarországi és budapesti felsőoktatási kitöltők
értékelték a megvalósulást. A legalacsonyabb felsőoktatási érték (M — 2,70) közelíti
a legmagasabb köznevelési értéket (M = 2,73). Osszességében elmondható, hogy a
felsőoktatási kitöltők pozitívabban ítélik meg akommunikáció megvalósulását, mint
a köznevelési kitöltők. Ez jól tükröződik a következő változó esetében is, ahol azt
néztük, a visszajelzések nyomán előfordult-e, hogy módosult a kitöltő pedagógiai
gyakorlata. A köznevelési kitöltők rendre 1096 körüli vagy az alatti százalékban
jelezték, hogy történt ilyen, míg a felsőoktatási kitöltők esetében jóval magasabb
ez az arány (709 feletti). A legmagasabb arányban a nyugat-dunántúli köznevelési
kitöltők jelezték, hogy változott a gyakorlatuk a visszajelzések nyomán (11,5%),
míg a legkisebb mértékben a közép-magyarországi és budapesti régióban tanító