BÂRDOSs László: Az átmenetiség alakzatai: Nemes Nagy Ágnes két prózaverse, Kortárs, XXVII.
évf., 1983/6, 983-990.
BAZIN, André: A fénykép ontológiája, ford. Baróti Dezső, in André Bazin: Mi a film? Esszék
és tanulmányok, szerk. Zalán Vince, Budapest, Osiris, 2002, 16—23.
BENJAMIN, Walter: A műalkotás a technikai reprodukálhatóság korában, ford. Kurucz
Andrea — Mélyi Jézsef, http://aura.c3.hu/walter_benjamin.html
BÍRÓ Yvette: A kép: ez a titokzatos tárgy, ford. Dr. Tokaji András, in Gelencsér Gabor (szerk.):
Képkorszak: Szöveggyűjtemény a mozgóképkultúra és médiaismeret oktatásához, Budapest,
Korona, 1998, 181-187.
DELEUZE, Gilles: A mozgas-kep: Film 1., ford. Koväcs Andräs Bälint, Budapest, Osiris, 2001.
Eco, Umberto: Bevezetés az erdőbe, ford. Schéry András in Umberto Eco: Hat séta a fikció
erdejében, Budapest, Európa, 2007, 5—40.
FISCHER-LICHTE, Erika: A színház mint kulturális modell, ford. Meszlényi Gyöngyi, Iheatron,
I. evf., 1999/3, 67-80.
FOUCAULT, Michel: Elterö terek, ford. Sutyak Tibor, in Michel Foucault: Nyelv a végtelenhez:
Tanulmányok, előadások, beszélgetések, szerk. Sutyák Tibor, Debrecen, Latin Betűk, 2000,
147-155.
GROTOWSKI, Jerzy: A szegény színház felé, in Jerzy Grotowski: Színház és rituálé: Szövegek
1965-1969, Palyi Andras, Budapest—Pozsony, Kalligram, 1999, 9-21.
GrRoTOWSKI, Jerzy: A szinhäzi tärsulattöl a vehiculum-müveszetig, ford. Fejer Iren — Päszt
Patricia, Vilagszinhdz, XII. évf., 1998/3, 30-46.
HARTAI László — Muhi Klára: Mozgóképkultúra és médiaismeret, Budapest, Korona, 1998.
HOLMBERG, Arthur: The Theatre of Robert Wilson, Cambridge, Cambridge University Press,
1997.
INGARDEN, Roman: Néhany megjegyzés a filmmtivészetrél, ford. Markus Maria, in Kenedi
Janos (szerk.): A film és a többi művészet, Budapest, Gondolat, 1977, 126-150.
ISER, Wolfgang: Az olvasás aktusa: Az esztétikai hatás elmélete, ford. Hárs Endre, in Kiss
Attila Atilla — Kovács Sándor — Odorics Ferenc (szerk.): Testes könyv I., Szeged, Ictus és
Jate, Irodalomelméleti Csoport, 1996, 241-264.
KAPPANYOS András: Az interpretáció érvényessége, Világosság, XLVIII. évf., 2007/2—3,
51-62.
LEHMANN, Hans-Thies: Posztdramatikus szinhdz, ford. Berecz Zsuzsa — Kricsfalusi Beatrix
— Schein Gabor, Budapest, Balassi, 2009.
LENGYEL Valéria: Elfordított látóhatár: A poétikai tér Nemes Nagy Ágnes költészetében,
Budapest, LHarmattan, 2015.
MERLEAU-PONTY, Maurice: A szem és a szellem, ford. Moldvay Tamás — Vajdovich Györgyi,
in Bacsó Béla (szerk.): Fenomén és mű: Fenomenológia és esztétika, Budapest, Kijárat, 2002,
53—77.
MÉSZÁROS György: Pilinszky János színházesztétikája, Iskolakultúra, 16. évf., 2006/3, 44—61.