OCR
KÍSÉRLET A MAGYAR FELSŐOKTATÁSI INTÉZMÉNYEK SZERVEZETI SAJÁTÓSSÁGAIK.. , I97 A kialakított klaszterek a továbbiakban jól használhatóak felsőoktatási kutatások keretében, rétegzett mintaválasztás során. A kuratäst &rdemes toväbbgondolni, illetve megismérelni, hogy megvizsgáljuk, az előzetes feltevéseinknek megfelelően idöben valöban stabilabbnak tünnek-e ezek a kategöriäk a felsöoktatäsi rendszerben bekövetkező változások ellenére is. További irány lehet az egyes klaszterek szervezeti sajátosságainak elemzése, vagyis annak a vizsgálata, hogy szervezeti modellek rekintetében mennyire tekinthetők homogénnek a kialakírott csoportok, kritikus szemmel felülvizsgälva a mintzbergi alapbesoroläst. IRODALOM BALDRIDGE, J. V. (1971): Power and Conflict in the University. New York, Wiley. Bırsnaum, R. (1988): How Colleges Work. The Cybernetics of Academic Organization and Leadership. San Francisco, Jossey-Bass. Crank, B.R. (1998): Creating Entrepreneurial Universities. London, Pergamon. Couen, M. D. — Marcu, J. (1998): Leadership and ambiguity: The American college president, New York, McGraw-Hill. De Geus, A. P. (1997): The Living Company, Cambridge, Harvard Business School Press. Erzxowirz, H. - Leypesporrr, L. (1997): Universities and the Global Knowledge Economy. A Triple Helix of University-Industry-Government Relations. London, Thomson Learning. Evans, N. — Henricusen, L, (2008); Long-term strategic incrementalism. An Approach and a Model for Bringing about Change in Higher Education. Innovative Higher Education, 33. évf., 2. sz., 111-124. FAsrr Gydrgy (2016): Az egyetem értéke. Felsőoktatási rangsorok és egyetemi teljesítmény. Budapesr, ELTE Eötvös Kiadó. GooDMAN, P. (1962): Tbe Community of Scholars. New York, Wiley, HazÂsz Gäbor (2010): A felsőoktatás globális trendjei és szakpolitikai vdlaszok az OECD országokban és az Európai Unióban. Kézirat. URL: htrp://halaszg.oh.hu/download/ BCE_(teljes)_(2010).pdf (utolsé leröltés: 2018. 06. 14.). Hrusos Ildikö (2002); Differenciälödäs, diverzifikälödäs &s homogenizälödäs a felsöoktatäsban. Educatio, 11. evf., 1. sz., 96-106. Hausos Ildikö (2012): Felsőoktatás — egyre komplexebbé váló rendszer. In: Hrubos Ildikó (szerk.): Elefántcsonttoronyból világítótorony. A felsőoktatási intézmények missziéinak bővülése, átalakulása. Budapest, Aula Kiadó, 13-24. Hrusos Ildiké - Horvarn Akos (2012): Kísérlet a magyarországi felsőoktatási intézmények fő tipusainak azonosítására. In: Hrubos Ildikó (szerk.): Elefántcsonttoronyból világítótorony. A felsőoktatási intézmények missztóinak bővülése, átalakulása. Budapesr, Aula Kiad6, 25-71. JENSEN, H. S. (2010): Tbe organisation of the university. Working Paper 14, Aarhus, EPOKE Department of Education, Aarhus University. URL: hrtp://edu.au.dk/fileadmin/www.