OCR Output

DOMA PETRA

HIRANO Katsuya: The Politics of Dialogic Imagination: Power and Popular Culturein
Early and Modern Japan, Chicago, The University Press of Chicago, 2014.

IHARA Toshir6: Meiji engekishi, Waseda Daigaku Shuppanbu, Tokyo, 1933. (5X
AB. BATRERBISE. BON, ALIFE SeHhe, 1933.

IkEUCcHI Yasuko: Kindai nihon ni ,Osero” no honan geki, Ato risachi, Vol. 3, 2003,
137-150.

Kano Ayako: Acting Like a Woman in Modern Japan, New York, Palgrave, 2001.

KEENE, Donald: No - The Classical Theatre of Japan. Tokyo, Kodansha, 1973.

Koxusu Tamocu: A japan szinhaz, ford. Kopecsni Peter, Budapest, Gondolat, 1984.

MEHL, Margaret: History and the State in Nineteenth-Century Japan, Hampshire,
Macmillan Press, 1998.

Mrnoru Toyoda: Shakespeare in Japan: An Historical Survey, Tokyo, lwanami,
1940.

N. Kovács Tímea: A primitív: a megtalált és kitalált idegen, Lettre, LXXI. évf,
2008/4.

NosuchHı Yone: Sada Yacco, Dramatic Mirror, 1906. február 17.

ORTOLANI, Benito: The Japanese Theatre: From Shamanistic Ritualto Contemporary
Pluralism, Princeton University Press, 1995.

Pavis, Patrice: Introduction: Towards a Theory of Interculturalism in Theatre?, in U6.
(ed.): The Intercultural Performance Reader, London & New York, Routledge,
1996.

TOTMAN, Conrad: Japán története, Budapest, Osiris Kiadó, 2006.

VARNAI Andras: Az ,egyenes nevek” a ,nemes ember” egyenessége. Konfucianus
nyelvértelmezés és értékelmélet, Tévol-keleti Tanulmänyok, IL. évf., 2010/2, 3-26.

VERNE, Jules: 80 nap alatt a Föld körül, ford. Csatlós János, Budapest, Szó-Kép
Kiadö Kft. - BUK Kft., 1993.