Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000068/0000

Kortárs Japanológia III.

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Cím (EN)
Contemporary Japanese Studies III.
Tudományterület
Történettudomány / History (12970), Nyelvek és irodalom / Languages and Literature (13013), Filozófia, etika és vallástudományok / Philosophy, Ethics and Religion (13030)
Sorozat
Károli könyvek. Tanulmánykötet
Tudományos besorolás
tanulmánykötet
022_000068/0096
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 97 [97]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000068/0096

OCR

KÉPZŐMŰVÉSZET ÉS IRODALOM INTEGRÁLÁSA A JAPÁN OKTATÁSBAN ——— a0————— VARRÓK ILONA Varrók Ilona A művészeti nevelés története Japánban című PhD-disszertációja (melyet a szerző az ELTE BTK Neveléstudományi Doktori Iskola hallgatójaként készített, megvédve 2003-ban) a japán művészeti nevelés történetén és gyakorlatán keresztül helyezi új megvilágításba a japán oktatással kapcsolatban általánosan elterjedt képet, illetve a japán oktatás és a csoport, az egyéniség, a kreativitás összefüggéseinek kérdését. Az integratív szemléletű komplex nevelésnek a japán kultúra vizuális jellegében és a japán művészetek szinkretizáló hagyományában gyökeredző sajátos aspektusán, szó és kép szerves kapcsolatán keresztül igyekszik feltárni és bemutatni a japán művészeti nevelésben rejlő lehetőségeket, s eljutni a legfontosabb következtetéshez: egy népnek tárgyakban, szokásokban, rítusokban őrzött tradícióin túl kapcsolatrendszereiben, mentalitásában őrzött szellemi öröksége mutat a jövő felé. Az itt közölt fejezet azt járja körül, hogy a japán vizuális kultúra, a művészetek szinkretizáló hagyománya hogyan jelenik meg az anyanyelv/irodalom és a művészet/rajz integrált oktatásában, és ezzel összefüggésben miért és hogyan értékelődik fel a kollektív vagy társas kreativitás az információs társadalom korában nemcsak Japánban, de mindenütt a világon. Japán természeti adottságai, a tájak festői szépsége és a földrengésekben, tájfunokban, vulkánkitörésekben megmutatkozó kegyetlensége — az ebben az egyszerre magával ragadó és magától eltaszító környezetben, e természet részeként egymásrautaltságban élő embereknek a természet egészét átfogó szemlélete —, a mindennapokban is megnyilvánuló sajátos művészi érzéket, és a természeti adottságokat a leghatékonyabban kihasználó találékonyságot alakított ki a japán emberekben. Ilyen körülmények között nem meglepő, hogy a japán elemi iskolai oktatásban , a tantárgyak közül majd mindegyiknek köze van a művészetre való neveléshez." A japán vizuális kultúra, a művészetek szinkretizáló hagyománya ! Székácsné Vida Mária: Gyermekművészet Japánban, Corvina Kiadó, 1971, 52. +05 +

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1867 px
Kép magassága
2671 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
962.11 KB
Permalinkből jpg
022_000068/0096.jpg
Permalinkből OCR
022_000068/0096.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde