OCR Output

270 : ELEKES ZSUZSANNA - NÉMETH ÁGNES - PAKSI BORBÁLA

11.3.6. ábra. A különböző alkoholfogyasztási és dohányzási formák

veszélyességének megítélése a válaszolók százalékában

59
AR a Re EN ee

mindennap
i ae ees ee
Of vagy soi al elfixgyaszeiea epymas un, gypsy ggg 7 DS
minden hétvégén
Minus al!
Ems ws dé
0
eee 0 72

% 1% MM MM HR Mr bi Me Bi MRS ÁKTSK

egyekét ital elfagyasztisa majdnem mindennap
alkalenı <igaretikede

é-ciparetts kiprddlina égének étüzer

ainem veszélyes mkicsit veszélyes közepesen Enagyon veszélyes

11.3.2.4. Az alkoholfogyasztás főbb jellemzői társadalmi háttér szerint

Az alkoholfogyasztás társadalmi háttér szerinti különbségeit néhány kiemelt
mutató mentén vizsgáltuk: az előző hónapban legalább egyszer alkoholt fo¬
gyasztók aránya, az előző hónapban legalább egyszer nagyivók és lerészege¬
dők aránya, valamint az utolsó alkoholfogyasztáskor elfogyasztott alkohol
egy főre jutó tiszta szeszben számolt mennyisége alapján (11.3.2. táblázat).

Az iskola típusa szerint szignifikánsan különbözik az alkoholfogyasztás
minden mutatója. Míg az előző hónapban alkoholt fogyasztók aránya leg¬
nagyobb a gimnáziumban tanulók körében, legkisebb a szakközépiskolások
között. A gimnazistákra jellemzőbb a havi néhányszori (1-5-szöri) alkohol¬
fogyasztás, a szakközépiskolások között pedig elterjedtebb a nagyobb gyako¬
riságú, a havi hat vagy többszöri fogyasztás. A problémásabb alkoholfogyasz¬
tást jelző nagyivás és lerészegedés már egyértelműen a szakközépiskolákban
a legelterjedtebb. Ugyanígy kiemelkedően magas az elfogyasztott alkohol
mennyisége is ebben a csoportban. A gimnazisták körében a problémásabb
formájú alkoholfogyasztás ritkábban fordul elő. A szakgimnáziumban tanu¬
lók, bár a gimnazistáknál nagyobb arányban számolnak be lerészegedésről és
nagyivásról, alkoholfogyasztásuk főbb jellemzői inkább a gimnáziumi tanu¬
lókhoz hasonlítanak, mint a szakközépiskolásokéhoz.