OCR Output

220 I Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

Underberg, N. M., & Zorn, E. (2013). Digital Ethnography: Anthropology, Narrative
and New Media. Austin: University of Texas Press.

Veszelszki, A. (2017). Az alhirek extra- és intralingvalis jellemzői. Századvég, 84,
51-82.

Veszelszki, A. (2021). deepFAKEnews: Az informäciömanipuläciö üj médszerei. In
Balázs László (Ed.), Digitális kommunikáció és tudatosság (pp. 93-105). Bu¬
dapest: Hungarovox Kiadó.

Vieira Vasconcelos, S., & Balula, A. (2021). Pitch This: Storytelling as a Means to
Enhance Your Personal Brand. In Lorena Clara Mihaes, Raluca Andreescu,
& Anda Dimitriu (Eds.), Handbook of research on contemporary storytelling
methods across new media and disciplines (pp. 100-115). IGI Global.

Vincze, O., Ilg, B., & Pélya, T. (2014). The role of narrative perspective in the
elaboration of individual and historical traumas. In J. P. Forgas, O. Vincze, &J.
László (Eds.), Social cognition and communication (pp. 244-229). Psychology
Press.

Virág, I. (2014). Tanuláselméletek és tanítási stratégiák. Eger: EKF Líceum Kiadó.
https://mek.oszk.hu/14900/14953/

Vish, V., gz Tan, E. S. (2014). Történet kontra stílus. A műfajspecifikus események és
filmes megvalósítások összevetése a nézők műfajfelismerésére gyakorolt hatásk
alapján. Metropolis, 18(2). https://metropolis.org.hu/tortenet-kontra-stilus

Von Sydow, C. W. (1948). Kategorien der Prosa- Volksdichtung. In Selected Papers on
Folklore. Roskilde and Baggers.

Wang, C., & Burris, M. A. (1997). Photovoice: Concept, Methodology, and Use
for Participatory Needs Assessment. Health Education and Behavior, 24(3),
369-387.

Ward, J. & Bullivant, A. (2017). IDig Stories (Eszköztar a digitalis törtenetmeseles¬
hez). http://idigstories.eu/wp-content/uploads/2016/09/Digital_Storytelling_
in_Practice.pdf

Weil, A. (2017). En, Pet6fi Sandor — a digitális történetmesélés alkalmazása irodaá
lomörän. In Lanszki Anita (Ed.), Digitalis törtenetmeseles a nevelesi-oktatasi
folyamatban (pp. 128-144). Eger: Liceum Kiado.

Willis, N., Frewin, L., Miller, A., Dziwa, C., Mavhu, W., & Cowan, F. (2014). “My
story”-HIV positive adolescents tell their story through film. Children and Youth
Services Review, 45(C). 129-136. https://doi.org/10.1016/j.childyouth.2014.03.02

Xu, Y., Park, H. & Baek, Y. (2011). A new approach toward digital storytelling: An
activity focused on writing self-efficacy in a virtual learning environment.
Educational Technology and Society, 14(4), 181-191.

Yang, Y.-T. C. & Wu, W.-C. I. (2012). Digital storytelling for enhancing student
academic achievement, critical thinking, and learning motivation: A year¬
long experimental study. Computers & Education, 59(2), 339-352. https://doi.
org/10.1016/j.compedu.2011.12.012