tók reflektív gondolkodásának fejlesztése volt. A hallgatóknak ezután digitális tör¬
téneteikben saját klinikai tapasztalataikra kellett reflektálniuk, amelyek többsége
az egészségügy frontvonalában lévőkre nehezedő nyomásról szólt. A hallgatókat
felszabadította a reflektív folyamat, és a videók később oktatóanyaggá váltak, ame¬
lyek bemutatják az orvosi szakma érzelmi, etikai és szakmai kihívásait (Anderson
g Kinnair, 2018).
Az érzékenyítés volt a célja a DST-nek a segítő munkakörben dolgozó alkalma¬
zottak (tovabb)képzésében a Coloraddi Egyetem latino hallgatóinak körében is,
akik maguk készítettek digitális történetet, &s megtapasztalhattäk a mödszer köz¬
vetlen előnyeit: a digitális médium segítségével kifejezőbb, énazonosabb filmet
készítettek. A csoportmunka során erősödött az egymáshoz tartozás érzése és a
csoportidentitás. Ugyanakkor saját életük bemutatásával közvetlenül fogalmazták
meg azokat a problémákat, melyek a kisebbségi helyzetből fakadóan csak nehezen
kerültek volna felszínre. A digitális történetek segítségével tehát interakció alakul¬
hat ki a segítő és a rászorulók között, ami nagyban hozzájárul a hatékony és gyors
beavatkozáshoz is (Cushing g Love, 2013).
A digitális történetmesélés elsődleges haszna ebben a szektorban abban mu¬
tatkozik meg, hogy az elméleti tudást a való élet tapasztalataival és a páciensekkel
kialakított kapcsolat élményével is összeköti (Price, Strodtman, Brough, Lonn g
Luo, 2015; Haigh, 2017).
Cahoon, Haigh és Sumner (2018) műhelymunkáin 81 személy, (páciens, dol¬
gozó és vezető) készített az egészségügyben átélt élményeiről digitális történetet,
aminek hatására 2 év elteltével a gondozással kapcsolatos panaszok száma 45%-kal,
mig a kommunikacidval kapcsolatosaké 9%-kal , a gondatlansaggal kapcsolatos pa¬
naszok száma pedig 5096-kal csökkent. A megkérdezettek 91%-a vallotta, hogy a
személyzet odafigyel a betegekre, meghallgatja őket.
A DST az egészségügyi képzéseken szembesíti a hallgatókat a páciensek élmé¬
nyeivel, tapasztalataival, ugyanakkor lehetőséget nyújt arra is, hogy a hallgatók
szakmai diskurzust alakítsanak ki, amely által fejlődik kritikai gondolkodásuk és
szakmai önreflexiójuk. A DST szupervíziós és kiégésprevenciós célokat is szolgál¬
hat gondozói munkakörben dolgozóknak.