Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Lanszki Anita
Title (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Field of science
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Type of publication
monográfia
022_000041/0183
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 184 [184]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000041/0183

OCR

V. Digitális média és történetmesélés a felsőoktatás kurzusaiban ] 183 videók később szemléltetőanyagként bekerültek a nővéroktatásba. A digitális történetek ugyanakkor az aktuális állapotokról szóló látleletként az intézményvezetők számára is visszajelzést nyújtottak (Stacey & Hardy, 2011). A Patient Voices program egy másik workshopján öt reumás páciens készített digitális történeteket. Noha a reuma a brit lakosság ötödénél jelentkező probléma és tartós panaszokat okoz, kevés figyelem irányul a reumás panasszal küzdő emberekre. A páciensek felszabadítónak élték meg, hogy elmesélhették betegségük történetét, és a filmeket azóta is vetítik a nővérképzésben (ONeill et al., 2018). A digitális történetek közösségi felületeken történő terjesztése sikerrel járulhat hozzá prevenciós tevékenységekhez is az egészségügyben a mainstream médiában kevésbé reprezentált témák, például a HIV-fertőzés, a nem kívánt terhesség, a szmogban leélt életek bemutatásával. A Patient Voices" elnevezésű cambridge-i program egészségügyi szolgáltatások színvonalának emelése érdekében e-learningtananyagába is bevonta az eljárás segítségével készített, könnyen megosztható digitális történeteket. Az oktatási program célja az volt, hogy statisztikák és ábrák mellett személyes történetek segítségével humanizálják az egészségügyet. A projektvezetők, Pip Hardy és Tony Sumner, az intézmény és az egyén perspektívájából is meg kívánták vizsgálni a rendszert annak tökéletesítése érdekében, felfogható a DST ilyen értelemben egyfajta minőségbiztosítási mérőeszköznek is. Az orvosok, nővérek szembesülhetnek az elidegenített latin kommunikáció, a gyakran embertelen körülmények és viselkedés páciensekre gyakorolt hatásával. A digitális történetek ráébresztik az egészségügyi dolgozókat arra, hogy a páciensek is érző emberek. Mivel ezek a történetek traumákat tematizálnak, két facilitátor dolgozik a csoporttal a workshop alatt, hogy a felmerülő krízishelyzetekben segíteni tudják a résztvevőket. A bizalmi légkör megteremtése itt is központi kérdés, ennek érdekében a háromnapos műhelymunka első estéjén közösen vacsoráznak a csoporttagok, és a második napon is felajánlják a közös étkezés lehetőségét a facilitátorok. Fontos momentum még, hogy a workshopot utánkövetés kíséri. Olyan páciensek is segítséget és lehetőséget kapnak, hogy véleményt nyilvánítsanak, akik valamilyen oknál fogva nem tudják magukat verbálisan kifejezni, így készítettek digitális történetet bevándorlók, pszichiátriai gondozottak, agyvérzésből, rákból felépülő páciensek is (Lambert, 2002/2013). A DST bekerült a gyógytornászok, radioterapeuták, ápolók képzésébe is a kommunikáció és az empatikus készségek fejlesztésének jó módszereként. A hallgatók rákos megbetegedésben szenvedőkkel, tartós betegséggel élőkkel, pszichiátriai gondozottakkal együtt vesznek részt a whorkshopon, így közvetlenül kapcsolatba kerülhetnek olyan emberekkel, akik azzal a problémával küzdenek, amelyet ők majd kezelni fognak (McLean, 2018). Mivel a páciensek tapasztalatai, egészségügyben szerzett élményei nem mindig jutnak el az orvosokhoz sem, ezért az oktatók páciensek által készített digitális történeteket vittek be orvostanhallgatók képzésébe, amivel elsődleges céljuk a hallga7° http://www.patientvoices.org.uk/

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1949 px
Image height
2776 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.52 MB
Permalink to jpg
022_000041/0183.jpg
Permalink to ocr
022_000041/0183.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu