Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Lanszki Anita
Title (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Field of science
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Type of publication
monográfia
022_000041/0171
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 172 [172]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000041/0171

OCR

V. Digitális média és történetmesélés a felsőoktatás kurzusaiban | 171 horrorfilm műfaji jellegzetességeit a DST módszertanának segítségével lehetett elsajátítani (lásd IV. rész 7. fejezet). De kiválóan lehet alkalmazni művészetelméleti kurzusokban a transzmédia-történetmesélést is, amely alkalmat teremt arra, hogy a hallgatók összehasonlítsák egy-egy téma vagy fabula különböző művészeti alkotásokon keresztüli reprezentációit és azok kiterjesztéseit. Az adatvezérelt történetmesélés is integrálható a művészetelméleti kurzusokba, mivel alkalmas komplex időbeli és tematikus összefüggések megjelenítésére. Infografikák, idővonalak, prezentációk dokumentumszínházi előadásokban is megjelenhetnek, példa erre a Kiváló dolgozók című előadás (lásd III. rész 5. fejezet). A művészeti egyetemek hallgatói szakmaközi kooperációt is megvalósíthatnak egy-egy előadó-művészeti alkotás létrehozásában, amelyben közös célnak alárendelve jeleníthetik meg különböző eszközökkel létrehozott narrációjukat. Az alkotás legmagasabb szintjén nagy tudományterületekkel is együttműködhetnek, és a különböző egyetemek hallgatói kulturális örökséggel kapcsolatos ismereteiket vagy az aktuális társadalmi problémákra adott reflexióikat adekvát módon építhetik be közös alkotásukba. 2.2. Narratívumok rendszerezése, megőrzése a könyvtáros-levéltáros képzésben Zsidó hagyomány szerint a történeteket meg kell jegyezni, és továbbadni a jövő generációk számára. Záchor! (- Emlékezz! Emlékezz meg!) - hangzik a felszólítás, amely a közösségen belüli történetmesélés és emlékezés fontosságára hívja fel a figyelmet mind a mai napig (Heller, 2015). A római katolikus kultúrkörben a gyónás aktusán keresztül gyakorolja már gyermekkorában az ember, hogy hogyan idézze fel cselekedeteit, miközben értékeli azokat, reflektál rájuk és közben narratívát alkot. A narratívum a technikai sokszorosítás előtt a szághagyományozás révén szolgált a kultúraátadás eszközeként. A mitologikus, bibliai, történelmi történetek narratív struktúrája az epikus forma volt, amely lehetővé tette az információk memorizálását (Keszeg, 2011). A könyvtárak a külső adathordozókon tárolt narratívumokat rendszerezik és teszik kereshetővé, a levéltárakban pedig a hivatalosan nem publikált, lokális közösségekhez kapcsolódó intézményi vagy privát narratívumok találhatóak katalogizált rendszerben. A különböző formátumú források nagy része digitalizálva a könyvtárak, levéltárak állományába kerül, és online is kereshetővé, hozzáférhetővé válik. A nagy digitális könyvtárak a hagyományos adathordozókon tárolt és digitalizált források mellett olyan forrásokat is gyűjtenek, amelyek eleve digitális formában készültek. Ilyenek a digitális történetek, az infografikák, a honlapok és az oral history elbeszélések is. A British Library oldala lehetővé teszi a jelenleg elérhető oral history elbeszélések kereseset.‘® A digitälis narrativumok rendszerezéséhez a könyvtárosoknak együtt 58. https://www.bl.uk/subjects/oral-history

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1949 px
Image height
2776 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.38 MB
Permalink to jpg
022_000041/0171.jpg
Permalink to ocr
022_000041/0171.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu