Hangoutsban, élőben ún. internet-show-t tartanak a résztvevők, ahol megvitathat¬
 ják problémáikat, és reflektálhatnak egymás alkotásaira.
 
A 2015/2016-os akadémiai év őszi félévében Paul Bond és Jim Groom temati¬
 kus ds106-kurzust indított, amelyben a DST és a közösségi kommunikáció segít¬
 ségével járták körül a horror műfajának sajátosságait. Az oktatók a közös honlapra
 rendszeresen párperces videóban posztolták a heti feladatokat, amelyben félelme¬
 tes stílusban előadott párbeszéd formájában közölték, mit kell elvégezni a hall¬
 gatóknak. A rövidebb heti produktumokhoz minden esetben szakmai reflexiót
 is kellett mellékelniük a hallgatóknak saját blogjukon. A hallgatók a kurzus ideje
 alatt horrortörténeteket, valamint a műfajról szóló szakirodalmat olvastak és aján¬
 lottak egymásnak, ezenkívül a kurzus része volt ijesztő történetek alkotása és egy
 horrorkarakter kidolgozása is. Mivel a hallgatók a horrorfilmek filmnyelvi sajátos¬
 ságairól is tanultak, folyamatosan elemezték az általuk megtekintett zsánerfilmek
 formai jellegzetességeit, és emellett fotózási gyakorlatokat is végeztek." A hallgatók¬
 nak olyan hangjáték elkészítése is feladata volt, amelyben ijesztő hangeffektusok is
 megjelentek - ehhez meg kellett ismerniük az Audacity alkalmazast, és sajat fiókot
 kellett létrehozniuk a SoundCloud és a Freesound oldalán. A filmvágásmodulhoz két
 részfeladat is tartozott: a hallgatóknak egy filmet kellett remixelni, tehát újravágni,
 valamint mashupolni, azaz többféle film apró részleteit összemixelni.
 
A kurzus teljesítéséhez ezenkívül különböző formátumú, nagyobb terjedel¬
 mű narrációkat is készítettek a hallgatók, a kötelező feladatok között szerepelt egy
 podcast, két videótutorial és egy horrorműfajú digitális történet készítése. A végső
 videóproduktum, azaz egy óriási transzmédia-extravaganza elkészítésére három
 hét állt a hallgatók rendelkezésére.
 
Az egész folyamat a hallgatók aktív részvételére és kreativitására épült, akik
 elsajátíották a horror történetmesélési konvencióit, és a kurzus végére otthonosan
 mozogtak a kép-, hang- és videószerkesztés, valamint a tartalom-újraszerkesztés
 világában. A kurzus további hozadéka az volt, hogy a hallgatók számára automa¬
 tikussá vált a közösségi felületeken történő konstruktív részvételi magatartás, az
 aktív, tartalmas és kooperatív online jelenlét. A horror mint téma és a DST mint
 módszertani keret jó lehetőséget szolgáltatott arra, hogy a hallgatók egy általuk is¬
 mert és kedvelt műfaj tanulmányozásán keresztül sajátítsanak el többféle digitális
 történetmesélési stratégiát, valamint felelős, kritikus és aktív online viselkedéskul¬
 túrát alakítsanak ki."