Az oktató kiterjesztést alkalmaz, amikor egy nem elsősorban oktatási célra készí¬
tett, külső narrációt (például egy színdarabot) mutat be a digitális eszközökkel, és
gyakorlatát átalakítja, ha vlogbejegyzéseket készít, azonban egyik tevékenységről
sem lehet elmondani, hogy a hallgató interaktív módon venne részt a tanulásban.
Aktív bevonásról csak akkor beszélhetünk, ha az oktató például a vita módszerét
alkalmazza Zoom-platformon, azonban ez még mindig csak az oktatói alkalmazás
legalacsonyabb szintje, mivel ez a tevékenység digitális eszköz nélkül is megvaló¬
sítható. A narratív videójáték ugyanakkor nem helyettesíthető ofiline eszközökkel,
ezért amikor az oktató integrálja azt, akkor kiterjeszti gyakorlatát. A felhasználás
teljesen új módja, éppen ezért a tanári gyakorlat átalakítása, amikor a hallgató
programozással ír történetet olyan szoftver (például Scratch) segítségével, amely a
narratív sémát keretként alkalmazza.
A digitális narratívaalkotás akkor valósul meg igazán, amikor a hallgatók kreatív
tevékenységekben is részt vesznek. A pedagógus a papírlapot helyettesíti, amikor
arra kéri tanulóit, hogy Wordben írják meg szövegüket, kiterjeszti gyakorlatát, ami¬
kor mémkészítési feladatot ad, és átalakítja tanóratervezési és módszertani szoká¬
sait, amikor a DST komplex stratégiáját alkalmazza. Kiváló példa a narratívaalko¬
tás legmagasabb szintjére (KÁ) Kalogeras (2021) kísérlete, amelyben a Biblia sok
médiumon megjelenő elbeszéléseit kötötte össze és edutainment-folyamatot ala¬
kított ki a hallgatók segítségével, megvalósítva ezáltal a tanítás-tanulás holisztikus,
de mégis kritikai és kreatív alternatíváját. A hallgatók kreatív módon integrálták a
transzmédia-történetmesélést tanulási folyamatukba, ugyanis a bibliai történetek
számos narrációs formában megtalálhatóak (ikonikus ábrázolások vásznon, üve¬
gen, falon, valamint elbeszélésben, zsoltárban, filmek és képregény formájában),
amelyeket a hallgatók saját logikájuk alapján kapcsoltak össze.
Interaktív digitális elbeszélések IÁ-szinten és KÁ-szinten is integrálhatóak az ok¬
tatásba. MOOC-ok vagy távoktatási kurzusanyagok összeállításakor az oktató in¬
teraktívvá teheti előadását rövid kvízek, szavazás vagy vita beékelésével a Panopto,
Wooclap vagy PlayPosit szoftver segítségével. Az oktató online szabadulószobát
is készíthet hallgatóinak a Genially felületén: a sablonokba videók, infografikák,
kvízek is integrálhatóak, amelyekkel dinamikussá és reszponzívvá tehetőek a tar¬
talmak. Az interaktív hallgatói tevékenységeket kreatívvá alakíthatja az oktató, ha
elágazásos felépítésű, szekvenciálisan tagolt forgatókönyv- vagy algoritmikus mo¬
dell szerkesztését kéri hallgatóitól. Az online platformon végzett tartalomszervezés
(például a Twine segítségével) a papíralapon is elvégezhető tevékenység egyszerűbb
és látványosabb digitális kivitelezése.