Ugrás a tartalomra
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
BejelentkezésRegisztráció
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Előnézet
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Előnézet
  • PDF
  • Metaadatok mutatása
  • Permalink mutatása
Szerző
Lanszki Anita
Cím (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Tudományterület
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Tudományos besorolás
monográfia
022_000041/0143
  • Kötet áttekintése
  • Oldal
  • Szöveg
  • Metaadatok
  • Kivágás
Oldal 144 [144]
  • Előnézet
  • Permalink mutatása
  • JPG
  • TIFF
  • Előző
  • Következő
022_000041/0143

OCR

IV. Történetmesélés és a 21. századi tanulás ] 143 A digitális eszközökkel végzett tanulási tevékenységek hierarchiájának legalsó szintjein az információk keresése, rendszerezése és a hálózati kapcsolódás áll, amelyet a pragmatikus tevékenységek követnek, a legmagasabb rendű tevékenységek pedig a hálózatban történő alkotás és értékelés. A digitális narratívaalkotás, különösen a DST folyamata megvalósítja a Turcsányi-Szabó-féle kiterjesztett digitális Bloomtaxonómia hat kognitív műveleti szintjének teljes spektrumát, amely a legfelső szinten kiegészül a hálózati megosztás tevékenységével (12. ábra). Online és offline közössögekben | À megosztja digitális történetét os > | | | + | Véglegesiti a digitális történetét | Saját és mások digitális történeteit — e | ériékeli PR, Szöveget. képeket. zenét elemez. majd újraszerkeszt a Szöveget ir, köpeket köszit, hangot — | rögzit, TE Ismereteit rendszerezi, kategorizálja 55858855 Előzetes ismereteit összegyűjti, új információkat keres, képeket tölt le | | 12. abra: A digitälis Bloom-taxonömia kognitív szintjei Turcsányi-Szabó alapján (2011) és a DST kognitív tevékenységei (vö. Lanszki, 2018, p. 79) A hallgató előzetes ismereteit felidézi a téma kapcsán, majd különböző médiaformátumú, új információkat keres. Az összes adatot szelektálja, és logikusan strukturálja az elbeszélésének megfelelően, majd az alkotási fázisban létrehozza szövege írott, majd hangalapú verzióját, és elkészíti hozzá a képeket. Ezt követően értékeli saját és társai alkotását, majd véglegesíti digitális történetét. A legfelső szinten jelenik meg a produktumok offline vagy online megosztasa. A digitális állampolgárság 2013-as modelljében is megjelenik a Bloom-taxonömia hierarchikus rendszere (Ollé et al., 2013). A modellre adaptált affektív szintek rendszere az énelbeszélő digitális történetek kapcsán figyelhető meg (13. ábra).

Szerkezeti

Custom

Image Metadata

Kép szélessége
1949 px
Kép magassága
2776 px
Képfelbontás
300 px/inch
Kép eredeti mérete
1 MB
Permalinkből jpg
022_000041/0143.jpg
Permalinkből OCR
022_000041/0143.ocr

Linkek

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Elérhetőség

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

BejelentkezésRegisztráció

Bejelentkezés

eduId Login
Elfelejtettem a jelszavamat
  • Keresés
  • OA Gyűjtemények
  • L'Harmattan Archívum
Magyarhu
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde