Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000041/0000

Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Lanszki Anita
Title (EN)
Digital Media and Storytelling in Higher Education
Field of science
Kultúrakutatás, kulturális sokféleség / Cultural studies, cultural diversity (12950), Kommunikációs hálózatok, média, információs társadalom / Communication networks, media, information society (10104), Pedagógia / Pedagogy (12910)
Type of publication
monográfia
022_000041/0132
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 133 [133]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000041/0132

OCR

1321] Digitális média és történetmesélés a felsőoktatásban Az internet és a komputációs környezet interaktív információszolgáltató és kommunikációs platformot biztosít a teljes narratívaalkotási folyamat során. A világhálóra kapcsolt digitális eszközök alkalmasak az adatok tárolására és szerkesztésére, valamint a kommunikációt és a kollaborációt is lehetővé teszik. A digitális elbeszélések készítéséhez szükséges a fizikai hardvereszközök (mint például az okostelefonok vagy az asztali számítógépek), valamint az offline és online szoftverkörnyezet használata is. A narratívum létrehozásához a hallgatók forráskutatást végeznek, amely során a hipertextes és multimédiás információs környezetből kiválasztják forrásaikat, amelyeket asztali számítógépen vagy felhőalapú tárhelyeken tárolnak. Az információk feldolgozása és a verbális, képi vagy audiovizuális elbeszélés szerkesztése szoftverek segítségével történik. Ezek a kreatív műveletek kontaktóráktól függetlenül, saját időbeosztás alapján is elvégezhetőek. Az online környezet lehetővé teszi, hogy az alkotási folyamatot végigkísérje a hallgatók interaktív online kommunikációja és/ vagy kooperatív alkotótevékenysége, valamint hogy a narratívumok az internetes megosztás révén publicitást kapjanak. A halmazok metszéspontjában az elektronikus eszközökkel megvalósított tanítás és tanulás esszenciája található. Az oktatás csak a lépések és az eszközök pontos tervezésével valósítható meg, mely során az oktatónak a modularitás, a szekvenciális felépítés elvét kell követnie és a digitális rendszerek integrációját is meg kell valósítania. Komenczi (2013) az elektronikus tanulási környezetet tehát nem a hagyományos tanulási környezetek alternatívájaként képzeli el, hanem új, az információs társadalomra jellemző elektronikus eszközökkel kiegészülő tanulási környezetnek tartja. A digitális narratívumok létrehozása esetén sem választhatóak szét a kontakt-, termi tanulási környezetben és az online térben megvalósuló tanulási tevékenységek. A kontakt-, termi oktatási környezet kiegészül hálózattal támogatott oktatási környezettel, akár intézményi eszközök, akár a hallgatói mobileszközök használatáról van szó, sőt, a teljes folyamat az intézmény online tanulástámogató keretrendszerével (Learning Management System = LMS) vagy virtuális környezettel (például Second Life) is támogatható. A digitális technológia terjedése lehetővé teszi az integrált tanulási környezet létrehozását, amelyben a technológia igazodik a személyes kapcsolatokra épülő, kontakttanórai tevékenységekhez. A tanórai kommunikáció, az információmegosztás és a kreatív alkotás céljaihoz hozzá lehet rendelni a digitális technológia eszközeit és az internet adekvát funkcióit a tanulási eredmény optimalizálása érdekében. A tanulás hatékonysága integrált tanulási környezetben is a tanulói és tanári döntésektől, a tanulóközösség interaktivitásának mértékétől, a tevékenységek minőségétől és mennyiségétől, valamint a tanulók bevonódásának mértékétől függ, nem pedig az alkalmazott médiumtól és eszköztől. A valódi bevonódás következetes pedagógiai tervezéssel és megvalósítással kialakított tevékenységközpontú oktatással érhető el (Ollé, 2015). A 21. század tanulói számára magától értetődő, hogy digitális eszközeikkel használják az internetet, amely könnyen elérhető, ám mennyiségileg behatárolhatatlan és minőségileg nem feltétlenül megbízható adat- és információforrást jelent szá

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1949 px
Image height
2776 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.57 MB
Permalink to jpg
022_000041/0132.jpg
Permalink to ocr
022_000041/0132.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu