A transzmédia-történetmesélés nem csak fikciós cselekményvilág bemutatását
teszi lehetővé. A televíziós műfajok, lépést tartva a médiakonvergencia felgyorsult
tempójával, igyekeznek több platformon kiterjeszteni narratívájukat. Jellemzően a
narratív struktúrával rendelkező hírműsorok, élő vetélkedők, sportműsorok ese¬
tében fordul elő, hogy kiegészítő információkhoz a nézők a második képernyőn
keresztül juthatnak. A kiterjesztések elsősorban a közösségimédia-felületeken je¬
lennek meg, lehetővé téve a néző interaktivitását. A csatornák saját közösségimé¬
dia-profiljukon közölnek részletesebb adatokat például egy hír- vagy sportműsor¬
hoz kapcsolódóan, vagy a csatornák brandjéhez tartozó celebritás életeseményeibe
engednek betekintést. A csatornákon kívül a szereplők (hírességek, közszereplők,
médiaszemélyiségek) is létrehozhatják a maguk rajongói közösségimédia-profilját,
és így fenntarthatják követőik figyelmét, akik a bejegyzések rendszeres követésével
mindennapi életük részévé válnak. Nem ritka emellett, hogy a televíziós műsorokat
nyomtatott periodikák (napilapok, bulvármagazinok, sportújságok) cikkjei egészí¬
tik ki további információkkal.
Transzmediális formában a mainstream médiakommunikációtól eltérő nonfikciós
elbeszélések is kibontakozhatnak. A német Deutsche Welle és ZDF közösségimé¬
dia-felületein rendszeresen digitális történetekkel, rövid videódokumentációkkal,
vodcastekkel egészíti ki hireit, dokumentumfilmjeit. A svéd Aftonbladet fotósa, Mag¬
nus Wennemann menekülő családok gyerkekeit fotózta, és sorozatának a Where
the children sleep címet adta. Gyerekekről készített képeket, ahogy pályaudvarokon,
erdőben alszanak, és a fotók alá pár mondatban leírta menekülésük történetét."
A Reuters a Wider Image elnevezésű blogján szöveg és képek formájában egészíti
ki híreit személyes történetekkel. A Refugee families European odyssey bejegyzés¬
ben bemutatták egy menekülő család meghurcoltatásának és újraegyesítésének tör¬
ténetét,”° mig a Traces of migrants’ unfinished journeys bejegyzésben talált tárgyak
nyomán tárult fel a tengerbe fulladt menekültek tragédiája (esküvői kép, mobiltele¬
fon, nyaklánc)." A megfelelő higiéniai körülmények hiányára és tágabb értelemben
a szegénységre hívta fel a figyelmet az Around the world in 45 toilets című transz¬
média-bejegyzés, amely interaktív térkép és fotók segítségével 45 WC-t jelenített
meg a világ minden tájáról. A blog bejegyzéseinek célja, hogy ledöntsék olvasóik
sztereotípiáit azzal, hogy eltérnek a tömegmédia napirend-kijelölő témáitól és do¬
mináns perspektíváitól.
A transzmédia-történetmesélés egy alműfaja lehet az immerzív történetmesélés, amely
a fizikai térben befogadható elbeszéléshez VR-szemüvegen vagy OR-kódos linkeken
keresztül kínál kiegészítő narratív elemeket. Az immerzív elnevezés arra utal, hogy
a fizikai kereten belül jelenik meg a virtuális történetkiterjesztés - ilyen például egy
múzeumi tematikus tárlat vagy egy városi séta kiegészítése (Pavlik g Bridges, 2013).