OCR Output

9. TUDÁSMÉRŐ FELADATOK

Sorszám

Állítás

Igaz

Hamis

22.

A dialógus alapú nyelvtanítási módszer algo¬
ritmusa öt tanórai lépést tartalmaz.

23.

A dialógus alapú módszer csak kifejezések
tanítására szolgál, szókincstanításra nem
alkalmas.

24.

A dialógus alapú nyelvtanítási módszer sike¬
rét a sok ismétlés és a valós beszédhelyzetekre
hasonlító, játékos gyakorlás biztosítja.

25.

A minidialógusokat szerepjátékokkal is lehet
tanítani.

26.

Dialógus alapú módszerrel nehéz nyelvtant
tanítani.

27.

A dialógus alapú nyelvoktatási módszerben
nincs nyelvtantanítás.

28.

Idősebb gyermekek esetében más lesz a dia¬
lógusok tartalma és nyelvezete, mint az alsó
tagozatosoké.

29.

Idősebb gyermekek esetében már nem jó
az egy-két fordulópárból álló dialógusokban
történő szemléltetés.

30.

Idősebb gyermekek esetében fokozatosan át¬
térhetünk az írott kódú tanulásra, megtartva
a sokszori szóbeli gyakorlást.

31.

Az iskolakészültség mérése Magyarországon
megoldott külföldi gyermekek esetében.

32.

Magyart mint idegen nyelvet kizárólag a köz¬
oktatásban tanulnak a gyermekek.

33.

Vannak nemzetközi iskolák, ahol van magyar
mint idegen nyelv óra.

34.

A literäciös készségek kialakulását meghatá¬
rozza a térbeli orientáció fejlettsége.

« 98 «