A dialógus alapú nyelvtanítási módszer algo¬
ritmusa öt tanórai lépést tartalmaz.
A dialógus alapú módszer csak kifejezések
tanítására szolgál, szókincstanításra nem
alkalmas.
A dialógus alapú nyelvtanítási módszer sike¬
rét a sok ismétlés és a valós beszédhelyzetekre
hasonlító, játékos gyakorlás biztosítja.
A minidialógusokat szerepjátékokkal is lehet
tanítani.
Dialógus alapú módszerrel nehéz nyelvtant
tanítani.
A dialógus alapú nyelvoktatási módszerben
nincs nyelvtantanítás.
Idősebb gyermekek esetében más lesz a dia¬
lógusok tartalma és nyelvezete, mint az alsó
tagozatosoké.
Idősebb gyermekek esetében már nem jó
az egy-két fordulópárból álló dialógusokban
történő szemléltetés.
Idősebb gyermekek esetében fokozatosan át¬
térhetünk az írott kódú tanulásra, megtartva
a sokszori szóbeli gyakorlást.
Az iskolakészültség mérése Magyarországon
megoldott külföldi gyermekek esetében.
Magyart mint idegen nyelvet kizárólag a köz¬
oktatásban tanulnak a gyermekek.
Vannak nemzetközi iskolák, ahol van magyar
mint idegen nyelv óra.
A literäciös készségek kialakulását meghatá¬
rozza a térbeli orientáció fejlettsége.