Direkt zum Inhalt
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu
AnmeldenRegistrieren
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Vorschau
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Vorschau
  • PDF
  • Zeige Metadaten
  • Permanenten Link anzeigen
Autor
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0094
  • Buch Übersicht
  • Seite
  • Text
  • Metadaten
  • Clipping
Seite 95 [95]
  • Vorschau
  • Permanenten Link anzeigen
  • JPG
  • TIFF
  • zurück
  • Weiter
022_000036/0094

OCR

8. HASONLÓSÁGOK ÉS KÜLÖNBSÉGEK... A tanórai szemléltetés során további változás a kisgyermekekhez képest, hogy a nagyobbak kognitív fejlődése miatt egyre kevésbé van szükség a konkrét, tárgyi eszközökre, és egyre több képet, kártyát, szókártyát", szimbólumot használhatunk, hiszen a nagyobb gyerekek a konkrét valóságtól elvonatkoztatva a jelzésszerű jelentések megértésére is képesek. Továbbra is mindig ügyelni kell azonban arra, hogy a jelentés valóban egyértelműen azonosítható legyen. 8.3. GYAKORLÁS Az életkorból adódóan változik a gyakorlás menete. A legkisebbek esetében egyszerre maximum 6-8 új szót — optimálisan kb. 4 új nyelvi panelt — lehet bemutatni és a gyakorlással rögzíteni. A 10-17 évesek esetében fokozatosan növelni lehet az egyszerre bemutatott elemek számát. Míg a legkisebbeknél érdemes egy tanóra, tanítási egység alatt csak egy új blokkot bevezetni, addig a nagyobbaknál növelhetjük a tanítandó elemek számát, illetve egy egység alatt több, új elemet tartalmazó blokkot is beiktathatunk, majd ezeket egybeolvasztva gyakorolhatjuk. A gyakorlás módja is megváltozik az idősebbeknél. Építhetünk arra, hogy a kamasz és ifjú nyelvtanulók fejlettebb tanulási stratégiákkal rendelkeznek — egyeseket éppen a dialógus alapú tanítás során alakítottak ki -, ami lehetővé teszi az órai módszerek skálájának szélesítését is. A dialógusok gyakorlására továbbra is a szerepjáték a legjobb, de emellett egyéb, akár írásos gyakorlási módokat is bevezethetünk. Érdemes a dialógus alapú órákat fokozatosan kiegészíteni olyan órákkal, ahol a megtanult szerkezetekhez további, cserélhető elemeket tanítunk — ezzel érjük el a folyamatos szókincsbővítést -, illetve megkezdhetjük a módszeres nyelvtantanítást, a korábban panelekben tanított nyelvtani anyag szintetizálását, rendszerezését, a paradigmák összegyűjtését, az összefüggések feltárását. Ez jelentheti a továbblépést is a dialógus alapú szóbeli kezdő szakaszból: egy minimális, de jól begyakorolt, rögzített magyar nyelvi kompetencia megszerzése után a továbbiakban megmarad a párbeszédes bemutatás az anyag prezentálására és gyakorlására, de fokozatosan beépül a tanítási órákba az olvasás mint az ismeretszerzés, 1! A szókártyák sikeres felhasználásról vö. Pelcz—Szita 2012 + 94e

Strukturell

Custom

Image Metadata

Bild Breite
1751 px
Bild Höhe
2480 px
Bild Auflösung
300 px/inch
Dateigröße
1000.1 KB
Permalink zum JPG
022_000036/0094.jpg
Permalink zur OCR
022_000036/0094.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

AnmeldenRegistrieren

Benutzeranmeldung

eduId Login
Ich habe mein Passwort vergessen
  • Suche
  • OA Kollektionen
  • L'Harmattan Archive
Deutschde
  • Englishen
  • Françaisfr
  • Magyarhu