Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0092
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 93 [93]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000036/0092

OCR

8. HASONLÓSÁGOK ÉS KÜLÖNBSÉGEK A 6-10 ES A 10-17 EVES NYELVTANULOK NYELVI FEJLESZTESEBEN Az eddigiekben bemutatott módszer elsősorban a 6-10 éves, a magyar közoktatásban alsó tagozatos nyelvtanulókat vette célcsoportként figyelembe. Ha a nyelvtanulóink nem ebbe a csoportba tartoznak, de már iskoláskorúak, túl az olvasás-írás készségének elsajátításán, akkor sem kell lemondanunk a dialógus alapú tanításról, de néhány ponton változtatásokra van/lehet szükség. 8.1. A TANÍTANDÓ ANYAG Nem kell változtatnunk a tanítandó anyag közvetítésének módján: a dialógusokban történő bemutatás jól alkalmazható módszer minden korosztály számára, hiszen minden nyelvtanulási folyamat elsődleges célja akommunikáció — információadás és -szerzés. Ugyanígy minden korosztály számára motiváló, további tanulásra késztető akommunikációs siker, amit a nyelvi panelek elsajátításával és használatával érhet el a nyelvtanuló. Ugyanakkor a dialógus, a nyelvi panelek hossza, tartalma szükségszerűen változik a gyermek nyelvtanuló növekedésével, kognitív fejlődésével, a világról szóló ismereteinek, tudásának bővülésével, anyanyelvi nyelvhasználatának változásával. Megváltozik a kiválasztott beszédhelyzetek köre: más szituációk lehetnek fontosak 6, 11 vagy 17 éves korban. A tananyag megalkotásakor, a dialógusok megfogalmazásakor ezt figyelembe kell venni. Nem szabad arról sem megfeledkezni, hogy éppen ennek a korosztálynak a nyelvhasználata, az ifjúsági nyelv változik a legdinamikusabban: ahhoz, hogy valóban élő, valóban hasznos nyelvi paneleket tanítsunk, folyamatosan követni kell a tanítandó korosztály által használt nyelvi regiszter(ek) változásait. Ez a változás egyértelműen a kiskamaszok, kamaszok nyelvhasználatában mutatkozik meg a leglátványosabban: míg a legkisebbek számára írt dialógusok, a gyakorlásra is felhasznált mondókák és gyermekversek hosszan az eszköztárunk részei «N»

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1751 px
Hauteur de l'image
2480 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
903.35 KB
Lien permanent vers jpg
022_000036/0092.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000036/0092.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu