OCR Output

7.7. NYELVTANTANÍTÁS A DIALÓGUSALAPÚ NYELVTANÍTÁSI MÓDSZERBEN

szerkezetet a tanulók már elsajátították, és hiba nélkül használják (5. és
6. ábra). A minidialógusokat addig gyakoroljuk, amíg a tanulók már ké¬
pesek önállóan megformálni megszólalásokat, majd kezdődhet a játék.

Igen! Marci vagyok.
De jó! Te vagy a párom!

5. ábra: Keres a párod! — állító mondatok. (Forrás: saját szerkesztés)

Nem! Anna vagyok.

6. ábra: Keres a párod! —- tagadó mondatok. (Forrás: saját szerkesztés)

Hasonló szerepjátékokkal, beszélgetős játékokkal érdemes minden téma¬
kört élővé, természetessé tenni, közelíteni a valós helyzetekhez, a gyere¬
kek mindennapjaira emlékeztető, gyakori szituációkkal késztetni a tanu¬
lókat a megtanult/elsajátított panelek önálló, szabad alkalmazására.

7.7. NYELVTANTANÍTÁS A DIALÓGUSALAPÚ
NYELVTANÍTÁSI MÓDSZERBEN

A minidialógusok nemcsak a szókincs bemutatására és gyakorlására,
illetve akommunikáció megkönnyítésére alkalmazhatók: segítségükkel
játékosan, egyszerűen taníthatunk egyes grammatikai elemeket, nyelv¬
tant is.

A javasolt szóbeli kezdő szakaszban nem kezdődik meg a nyelvi for¬
makincs rendszeres tanítása; a szükséges grammatikai ismereteket, azok
magyarázata nélkül, szintén az ismétlődő szituációs gyakorlatok segít¬
ségével szemléltetjük és rögzítjük (Bárdos: 259). A központi elem, a fő

.87 +