Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0084
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 85 [85]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000036/0084

OCR

Algoritmus Órai lépés Leírás Páros gyakorlás | - Az enyem A frontälis vagy teljes csoportos gyadidkl — didk2; kék, piros, korlást mielőbb fel kell váltani páros a a sárga és zöld. ] gyakorlásra. Először páronként hallgasdiák3 — diák4 És a tiéd? suk meg a gyerekek beszélgetését, ha - Az enyém szükséges, ismételtessük meg a nehefekete, fehér, zebb szavakat, nyelvi paneleket, majd barna és engedhetjük a párhuzamos társalgást. sárga. Amíg a párosok egyszerre gyakorolnak, _ De szep! addig a tanär folyamatosan monitoroz, szükség esetén segít. Ha a megszokott beszédpartnerekkel már jól begyakorolták a tanulók a dialógust, érdemes ,szabadon engedni" a gyerekeket: válasszanak bárkit a csoportból, és minél több partnerrel gyakoroljanak. Játék Színezés feladatlapon Bingó színekkel Torpedó színes tárgyakkal Tanár: Milyen színű A játékos gyakorlásra nagyon sokféle lehetőség van (a játékról vö. Kovács 2019). A dialógusokban történt bemutatás és gyakorlás nem zárja ki, hogy akár feladatlapokkal, bingóval, torpedóval folytassuk a rögzítést. Ebben a példában egy szóbeli gyakorlási módot mutatok be. A , Mit érdemel az a bűnös?" játék alapján további párbeszédekre ösztönözheta tárgy? jük a gyerekeket. Összegyűjtünk a csoDiäkl: Piros? porttól színes tárgyakat: ceruzát, radírt, lakhs EIS: füzetet, tolltartót, vonalzót stb. (egy Tanár: Nem. színből több tárgy is lehet), majd ezeket Diák2: Kék? egy nagy takaróval (kabáttal) letakarjuk Tanár: Nem az asztalon. A tanár benyúl a takaró alá, ‘ . és megkérdezi a tanulókat, szerintük Diák3: Zöld? milyen színű a tárgy, amit megfogott. Tanár: Igen, Aki kitalálja, az választhatja a következöld! ző elrejtett tárgyat. A feladat a nyelvi Diák3: Tudom! gyakorlás mellett jól fejleszti a memörizöld ät, valamint a figyelemkoncenträciöt is. tolltar- | Ha a tanulök meg nem ismerik a jätek tó! menetSét, ezt is be kell mutatnia a ta, ‘ nárnak, és meg kell tanítani a szükséges Tanár: Igen, paneleket (tudom, nyertél). nyertél! Mint látható, a csak hallás útján, dialógusokban történő tanítás-tanulás legfontosabb eleme a sok-sok ismétlés, a nagyon apró lépésekben történő haladás. Nem érdemes sietni, elegendő időt kell hagyni mindenkinek s 84 c

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1751 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
947.1 KB
Permalink to jpg
022_000036/0084.jpg
Permalink to ocr
022_000036/0084.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu