Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0081
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 82 [82]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000036/0081

OCR

7.5. SZÓKINCSTANÍTÁS A DIALÓGUSALAPÚ NYELVOKTATÁSBAN a szokásos tantermi elemekről: egyszerűbbé és természetesebbé válnak a dialógusok, ha a gyerekek nem asztalnál vagy padban, hanem körben ülnek, pl. szőnyegen vagy kispárnákon, ahonnan könnyen felállhatnak, mozoghatnak. Ez vélhetően felszabadítja a tanulókat, illetve így könynyebb életszerű, kommunikációra buzdító helyzeteket kelteni. ÖSSZEFOGLALÓ KÉRDÉSEK A FEJEZETHEZ 1. Ismertesse a dialógus alapú nyelvtanítás algoritmusát! Értelmezze a tanár órai szerepét a dialógus alapú nyelvtanításban! 3. Gyűjtsön olyan beszédhelyzeteket, amelyek természetes módon késztetik kommunikációra a nyelvtanulókat! 7.5. SZÓKINCSTANÍTÁS A DIALÓGUSALAPÚ NYELVOKTATÁSBAN Ha letesszük a voksunkat a dialógusban történő nyelvtanítás mellett, érdemes a szókincstanítást is ezzel a módszerrel megvalósítani, és nem szükséges hagyományos szókincsalapozásnak (mint pl. , egyke" szavak bemutatása (Bárdos 2000), szótározás) megelőznie a párbeszédek bemutatását. A már iskolába járó gyerekek esetében gyakran igen intenzív szókincsfejlesztésre van szükség a nyelvi hátrány mielőbbi leküzdése, a mielőbbi értés, a beszéd megindulása érdekében. A hagyományosnak nevezhető szókincstanítási módszerek egy része (pl. szómezős szókincstanítás) egy ilyen helyzetben kevéssé célravezető. A dialógusokban történő tanítás nem jelenti azt, hogy elvetnénk a szótanítás lehetőségét, nem zárja ki ahagyományos szókincsfejlesztést, azzal együtt is alkalmazható, és inkább a prezentáció és a gyakorlás területén jelent más jellegű megközelítést. Egy-egy egyszerű kérdés beiktatásával az egyes lexikai elemek is prezentálhatók, szemléltethetők dialógusban. A szótanítás során azonban még fontosabb a , lecsupaszított", egyértelműen azonosítható beszédhelyzet, különösen akkor, ha közvetítő nyelv támogatása nélkül kell dolgoznunk. Fontos azonban, hogy a tanított szavakat mielőbb dialógusba helyezzük, olyan beszédhelyzetekbe, melyek a gyermekek számára relevánsak, amelyeket a gyerekek is élőnek éreznek. + S1 e

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1751 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
938.48 KB
Permalink to jpg
022_000036/0081.jpg
Permalink to ocr
022_000036/0081.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu