Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000036/0000

Magyarnyelv-tanítás gyermekeknek

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Schmidt Ildikó, Nagyházi Bernadette
Title (EN)
Teaching Hungarian to Children
Field of science
Nyelvoktatás és nyelvtanulás / Education and learning of languages (12839)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
monográfia
022_000036/0064
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 65 [65]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000036/0064

OCR

6. HOGYAN TANÍTSUK IDEGEN NYELVKÉNT A MAGYART - GYEREKEKNEK? A magyar nyelv tanításához átfogó, a magyartanítás szegmenseit módszeresen, rendszerszerűen bemutató nyelvpedagógiai mű máig nem született, bár részrendszerek, egyes jelenségek és elemek tanításához mind a magyar mint idegen nyelv szak- és tankönyvirodalma, mind hivatott folyóiratai őriznek, nyújtanak módszertani segítséget, gyakorlati tapasztalatokat." A fejezet címe Hegyi Endre 1967-es egyetemi jegyzetére utal (Hogyan tanítsuk idegen nyelvként a magyart?), melyben a magyar nyelv tanításának akkori, ma már csak részben érvényes körülményeihez igazodó magyarnyelv-pedagógiai nézeteit foglalta össze, és amelynek egyes értékes, máig érvényes nézeteit a jelen módszertani mű is továbbviszi. Ugyanakkor nem elegendő, hogy a gyermekeket tanító magyarnyelv-tanár ismerje tudatos anyanyelvhasználóként a magyar nyelvet, továbbá ismerje a nyelvre és a nyelvoktatásra vonatkozó elméleti és módszertani szakirodalmat; ezen túlmenően a megközelítést, a módszereket a célcsoport korának figyelembevételével — tanítóként — kell megválasztani. 6.1. NYELVTANULÁSI CÉL ÉS MOTIVÁCIÓ FELNŐTT ÉS GYERMEK CÉLCSOPORTBAN Felnőttek nyelvtanulását mindig valamilyen jól körülhatárolható, leírható, megfogható cél vezérli, amely lehet eszközjellegű vagy integratív. A magyarországi felnőtt magyaroktatásban gyakori mozgatórugó a munkavállalás, illetve a felsősokú tanulmányok, melyekre igaz, hogy a nyelvtanuló önként, többnyire lelkesen, motiváltan kezdi meg a tanulást. Ugyanígy erős motivációt jelenthet a származás, kötődés az előző generációk nyelvéhez és kultúrájához, vagy egyszerűen az egyéni érdeklődés. Természetesen a gyermekek célja a nyelvtanulással ugyanúgy 5 V6. Giay—Nador 1998; Szili 2004; Hegedtis—Nador 2006. ° 64 ¢

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1751 px
Hauteur de l'image
2480 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
863.06 KB
Lien permanent vers jpg
022_000036/0064.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000036/0064.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu