OCR Output

3. A MAGYAR ÁBÉCÉ TANÍTÁSA

két párral, nem nyiltsägi-zärtsägi különbseg van, hanem idötartambe¬
li. Hivjuk fel a figyelmet a pontos jelölesekre, arra, hogy ha pontokat
használunk, mindig kettő van belőle, nem lehet egyet tenni, az ékezet
lehet egy és kettő is, de más hangot jelöl. Mondjuk el azt is, hogy az
ékezet merre dőlhet, és hogy nincsen többféle ékezet, mint például az
olasz nyelvben.

Az túl sok és céltalan is lenne ezen a ponton, amikor még csak ismer¬
kednek a hangokkal.

Ü-Ű

jék a különbséget. Lehet csoportosan, egyénenként felolvastatni, elő¬
ször sorban, majd fentről lefelé, lentről felfelé, csak a rövideket, csak
a hosszúakat, össze-vissza, lassan, gyorsan. A játékos gyakorlás oldja
a feszültséget!

lenségig! Lehet és kell is külön kiejtetni mindenkivel, de oldjuk a fe¬
szültséget azzal, hogy csoportosan ejtik ki sokszor, és játékosan gya¬
koroltatjuk.

Hozzunk példákat a jelentés-megkülönböztető szerepre, ha lehet, ké¬
pekkel is illuszträljuk: pl. sor-sör, agy-agy.

shutterstsck®

agy ágy sor sör

1. ábra: Jelentés-megkülönböztetés