Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000029/0000

A magyar kiejtés tanítása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Gyöngyösi Lívia, Kampó Ildikó, M. Pintér Tibor
Title (EN)
Teaching of Hungarian Pronounciation
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000029/0038
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 39 [39]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000029/0038

OCR

I. A KIEJTÉSTANÍTÁS FONTOSSÁGA 6.2. MILYEN MÓDSZEREK, ESZKÖZÖK SEGÍTSÉGÉVEL FEJLESZTHETŐ A KIEJTÉS? A kiejtés-fejlesztés eszközeinek és módszereinek a kiválasztása a nyelvtanuló(k) tanulási stílusán és szokásain és a nyelvtanár személyiségén múlik. Mindig az adott csoporthoz, egyénhez kell alkalmazkodni, és célszerű olyan gyakorlási formákat választani, amelyekben mindkét fél stresszmentesen, oldottan tud részt venni. Köztudott, hogy minél több érzékszervet kapcsolunk be a tanulás folyamatába, annál hatékonyabbak leszünk. Azonban erőltetni nem érdemes semmit, ki kell tapasztalni, kinek melyik módszer való, melyikben érzi biztonságban magát, melyikben tud inkább fejlődni. 6.2.1. Fonetikai gyakorlatok Szende Virág (2005) az idegennyelv-oktatás során alkalmazott fonetikai gyakorlatokat tartja fontosnak (ld. Hangoskönyv). A gyakorlatok segítségével, fokozatosan építkezve elsajátítható az egyes hangok képzése, majd a differenciálás segítségével gyakorolható a megkülönböztetés is. A mindennapi osztálytermi munkába jól beépíthető anyagokat, ötleteket tartalmaz a Hangoskönyv, amely kitölthet akár egy teljes napot is, de egy-egy számunkra fontos gyakorlatot is lehet találni benne. Nagyon hasznos, hogy a problémás hangok nemcsak külön, hanem együtt is megtalálhatók (pl.: á-a-o), így ha tapasztaljuk az adott képzési nehézséget, válogathatunk a feladatok közül. A nyelvtanulók általában érzik a fonetikai gyakorlatok hasznosságát, és hálásak egy-egy alkalomért. 6.2.2. Hangoztató-elemző-összetevő módszer Az anyanyelvi nevelés olvasástanítási módszereinek alkalmazása is lehet célravezető (Schmidt 2008). Ennek a módszernek nagy előnye a szótagoltatás, amely egyidejűleg segíti a helyes kiejtés és a helyesírás elsajátítását. + 38 +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1751 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
820.08 KB
Permalink to jpg
022_000029/0038.jpg
Permalink to ocr
022_000029/0038.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu