1. A kiejtéstanitäs területei. .......................... 47
1.1 Feladat: Mely kiejtési területek jellemzők a magyarra? . . . . . . . 47
1.2. A kiejtéstanitäs területei ....................... 47
2. Hogyan segithet6 a kiejtés fejlesztése? .................. 49
2.1. Feladat: Tegye sorrendbe az alábbi kiejtésgyakorlási fázisokat!.. 49
2.2. Artikulációs — mozgásügyesítő gyakorlatok . . . . . . . . . . . . 49
2.3. A helyes kiejtés tanítása lépésenként a Hangoskönyv segítségével 50
2.4. Kiejtésgyakorlé feladatok a Hangoskönyv alapjan ......... 50
2.5. A hangdifferenciálás. . . ....................... 51
3. A magyar ábécétanítása. . ......................... 53
3.1. Feladat: Mely állításokkal ért egyet és melyekkel nem ért egyet?
Indokolja is meg välaszät!....................... 53
3.2. Hogyan tanitsuk az âbécét?...................... 53
4. A betűk és hangok gyakoroltatäsa ..................... 59
4.1. Nemzetközi szavak diktálása . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 59
4.2. Szemelynevek magyar-, illetve anyanyelvi megfelelöjevel..... 60
Szakirodalom .................................. 63
III. EGY ESETTANULMÁNY PÉLDÁJA
1. Tipikus hibák az ukrán nyelvtanulóknál. . . . . . . . . . . . . . . . . . 67
1.1. A kiejtés fontossága egyes nyelvtanítási módszerekben . . . . . . 67
1.2. Az ábécé tanításának jelentősége az ukrán anyanyelvűek számára 68
1.3. Az ukrán magánhangzók sajátosságai.. . . . . . . . . . . . . . . . 73
2. A fonetika tanítása, típusfeladatok, gyakorlatok . . . . . . . . . . . . . 75
2.1. A hallás szerepe a kiejtésben .. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 75
2.2. A magánhangzók felismerésének és differenciálásának javítása . 76
2.3. A mássalhangzók felismerésének és differenciálásának javítása . 76
2.4. Általános feladatok, gyakorlatok . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 77
2.5. Feladatok a magánhangzók begyakorlására . . . . . . . . . . . . . 78
3. A tanításhoz felhasználható versek és mondókák . . . . . . . . . . . . 87
Szakirodalom .................................. 93
Zärszé helyett.................................. 101