OCR Output

ELŐSZÓ II

nyújtott egyetemvezetői munkámhoz, élettapasztalatából és bölcsességéből fakadó
tanácsai számos nehéz helyzeten segítettek át, sokat tanítva egyetemvezetésről,
felsővezetői attitűdről, és átadva ismereteit a felsőoktatás és intézményei gazdál¬
kodásáról. Hálával tartozom a sok segítségért Hunyady György akadémikusnak,
professzor úrnak, akivel rendszeresen folytatott élményszerű beszélgetéseink nagy
segítségemre voltak a korábbi munkám során, de inspiráltak a tudományos kutatá¬
som idején is, és ösztönzőleg hatnak ma is. Külön is kiemelendő közvetlen segítsége
értekezésem és a jelen mű szociálpszichológiai és azon belül a felelősségattribúciót
érintő fejezetének megszületésében. Köszönöm Renge Andreának, aki több mint
másfél évtizedig volt közvetlen munkatársam, hogy egyrészt olyan munkahelyi
hátteret biztosított, ami lehetővé tette ak kutatómunka folytatását a legmunkásabb
időszakokban is, és azt is, hogy amikor már vezető voltam, folyamatosan bizto¬
sította, hogy a dolgokat másik perspektívából is láthassam. Sokat tanultam tőle,
mi is az elvárás az etikus vezetővel, vezetéssel szemben a gyakorlatban.

Köszönettel tartozom jelenlegi munkatársaimnak is az ELTE Pedagógiai és
Pszichológiai Karán, illetve Neveléstudományi Intézetében általában és azon belül
is a Felsőoktatás- és Innovációkutató Csoportban, mert nem csupán támogatásu¬
kat érezhetem, de olyan inspirációkat és ötleteket kapok, amelyek folyamatosan
élénken tartják érdeklődésemet.

Köszönettel tartozom az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar, illetve Neve¬
léstudományi Intézet vezetésének is, amiért biztosították jelen mű megjelenésének
feltételeit.

Velence, 2019. július 31.

A szerző