OCR Output

218 IRODALOM

Prosser, M., Martin, E., & Trigwell, K. (2007): Academics’ experiences of teaching and of
their subject matter understanding. In: Entwistle, N. & Tomlinson, P. (Eds.): Student
Learning and University Teaching (pp. 49-59). BJEP Monograph Series II.4.

Prosser, M., Ramsden, P., Trigwell, K., & Martin, E. (2003): Dissonance in experience of
teaching and its relation to the quality of student learning. Studies in Higher Education,
28, 37-48.

Pusztai, G., Bocsi, V. & Ceglédi, T. (2016, szerk.): A felsöoktatäs (hozzdadott) értéke. Kézelitések
az intézményi bozzájárulás empirikus megragadásáboz. Nagyvárad & Budapest: Partium
Könyvkiad6 & Personal Problems Solution & Uj Mandätum Könyvkiadó.

Rapos, N., Gaskó, K., Kálmán, O. Mészáros, Gy. (20119: Az adaptiv-elfogad6 iskola kon¬
cepcionális kerete. Budapest: Oktatáskutató és Fejlesztő Intézet.

Rapos, N. (2016): A támogatás értelmezése a személyes szakmai életúton. In: Vámos Á.
(szerk.): Tanuló pedagógusok és az iskola szakmai tőkéje. Budapest: ELTE Eötvös Kiadó,
79-102.

Rapos, N., Bükki, E. Gazdag, E., Nagy, K. gc Tókos, K. (2020): A pedagógusok folyamatos
szakmai fejlődése és tanulása. Fogalmi változások. Neveléstudomány. Oktatás — Kutatás
— Innováció, 1, 28—45.

Reiser, B. J. & Tabak, I. (2014): Scaffolding. In: Sawyer, R. K. (ed.): The Cambridge Handbook
of the Learning Sciences, 2nd Edition, Cambridge University Press, US, 44-62.

Remmik, M., Karm, M. & Lepp, L. (2013): Learning and Developing as a University Teacher:
Narratives of Early Career Academics in Estonia. European Educational Research Journal,
12 (3): 330-341. doi:10.2304/eerj.2013.12.3.330.

Remmik, M., Karm, M., Haamer A. & Lepp, L. (2011): Early-career academics’ learning in
academic communities. International Journal for Academic Development, 16 (3): 187-199.
doi:10.1080/1360144X.2011.596702

Réthy, E. (2003): Motiváció, tanulás, tanítás. Miért tanulunk jól vagy rosszul? Budapest:
Nemzeti Tankönyvkiadó.

Révai, N. & Guerriero, S. (2017): Knowledge dynamics in the teaching profession. In: Guer¬
riero, S. (ed.): Pedagogical Knowledge and the Changing Nature of the Teaching Profession.
Paris: OECD Publishing, 37-72.

Richardson, V. (1996): The Role of Attitudes and Beliefs in Learning to Teach. In: Sikula,
J. (eds.): Handbook of Research on Teacher Education. Second edition. New York: Mac¬
Millan, 102-119.

Richlin, L. (2001): Scholarly Teaching and the Scholarship of Teaching. New Directions for
Teaching and Learning, (86): 57-68.

Richter, D., Kunter, M. Klusmann, U., Liidtke, O. & Baumert, J. (2011): Professional de¬
velopment across the teaching career: Teachers’ uptake of formal and informal learning
opportunities. Teaching and Teacher Education, 27. 116-126.

Riessman, C. K. (2001): Analysis of Personal Narratives. In: Gubrium, J. F. & Holstein, J.
A. (eds.): Handbook of Interviewing. Sage Publication.