Cox, M. D. (2013): The impact of communities of practice in support of early-career academics.
International Journal for Academic Development 18 (1): 18-30. doi:10.1080/1360144X.
2011.599600
Crawford, K. (2010): Influences on academics’ approaches to development: voices from
below. International Journal for Academic Development, 15(3), 189-202. doi:10.1080/1
360144X.2010.497669
Cutri, R. M., Mena, J. & Whiting, E. F. (2020): Faculty readiness for online crisis teaching:
transitioning to online teaching during the COVID-19 pandemic, European Journal of
Teacher Education, 43 (4): 523-541, doi: 10.1080/02619768.2020.1815702
Czető, K. X Kálmán, O. (2015): A tanulási eredmények szemlélet alakulása a hazai fels6ok¬
tatasban. In. Kopp, E. & Vamos, A. (szerk.): A tanulás támogatásának új megközelítései
és eszközei a felsőoktatásban. Oktatdsi Hivatal, Budapest, 111-136.
Csíkos, Cs. (2009): Mintavétel a kvantitatív pedagógiai kutatásban. Kutatás-módszertani
Kiskönyvtár, Gondolat Kiadó, Budapest.
Daniels, J. (2016): Professional learning in higher education: making good practice relevant, In¬
ternational Journal for Academic Development, 1-12. doi: 10.1080/1360144X.2016.1261352
Darling-Hammond, L. g Hyler, M. E. (2020): Preparing educators for the time of
COVID and beyond, European Journal of Teacher Education, 43 (4): 457-465, doi:
10.1080/02619768.2020.1816961
Day, C. (1999): Developing Teachers: The Challenges of Lifelong Learning. Educational Change
and Development Series. Falmer Press.
De Corte, E. (2010): Historical developments in the understanding of learning. In. Dumont,
H., Istance, D. & Benavides, F. (eds.): The Nature of Learning. Paris: OECD, 35-68.
De Rijdt, C., Dochy, F., Bamelis, S. & van der Vleuten, C. (2016): Classification of staff
development programmes and effects perceived by teachers, Innovations in Education and
Teaching International, 53 (2): 179-190. doi: 10.1080/14703297.2014.916543
De Rijdt, C., Stes, A., van der Vleuten, C., & Dochy, F. (2013): Influencing variables and
moderators of transfer of learning to the workplace within the area of staff development in
higher education: Research review. Educational Research Review, 8, 48-74. doi:10.1016/j.
edurev.2012.05.007
De Vries, S., van de Grift, W. J.C.M. & Jansen, E. P.W.A. (2014): How teachers’ beliefs
about learning and teaching relate to their continuing professional development, Teachers
and Teaching: theory and practice, 20 (3): 338-357. doi: 10.1080/13540602.2013.848521
Derényi, A. (2006): Tanulási eredmények kidolgozása és használata (elvi megfontolások és
gyakorlati útmutatások).
Derényi, A. (2015): Bizonyítékokra alapozott kormányzás és akommunikáció képzés. Jel¬
Kép. 2015/1KLSZ. 12-34.
Derényi, A. (2018): A tanítás és tanulás minőségének javítása az elmúlt 10 évben. In: Kováts,
G. & Temesi, J. (szerk.): A magyar felsőoktatás egy évtizede. 2008-2017. NFKK kötetek 2.
Budapest Corvinus Egyetem Nemzetközi Felsőoktatási Kutatások Központja, 130—146.