Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0171
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 172 [172]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000018/0171

OCR

7. AZ OKTATOI SZAKMAI TANULAS TAMOGATASANAK SAJATOSSAGAI... 171 hogy az oktatók szakmai fejlődésének, tanulásának eredményes, azaz egyrészt hosszabb távú hatást kifejtő, másrészt az oktatókban mélyebb változásokat (pl. nézetekben, viselkedésekben való változás) indukáló módjaira jellemző az extenzív jelleg. A minimum egy éven át tartó, 30 kredites képzések hatottak leginkább az oktatók tanulásközpontú nézeteire, legkevésbé pedig a rövid jellegű képzések (Postareff et al, 2007). Ezen elméleti alapvetések mentén az A1 fejlesztés jelentette minden további variáció prototípusát. Az alábbiakban ezért a fejlesztések támogatási sajátosságainak terveit, megvalósulásait, variációit néhány, az elméleti alapvetésből következő, és a folyamat során meghatározóvá vált szempont alapján elemezzük: (1) a támogatás alapelvei és ezek alakulása, (2) tanulási formák alakulása, (3) az oktatói tanulási tevékenységek, (4) extenzív jelleg, (5) az egyéni és közösségi tanulás összekapcsolódása. Az egyes szempontok elemzését nem mindig lehet egymástól elválasztani, ezért a 2., 3. és 4. szempontot együttesen tárgyaljuk. 7.1. Az oktatói szakmai tanulás támogatásának alapelvei Az AI fejlesztés során a támogatók egy képzési tematikát készítettek, amelyet a vezetőkkel, oktatókkal is megosztottak. Ebben a támogatók a szakmai koncepcióik alapján a következő alapelveket fogalmazták meg (I. 8. 3. szövegdoboz). 8.3.szövegdoboz. Részlet az A1 és B1 oktatói képzés tematikájából Az oktatói képzés alapelvei a A képzési alkalmak tartását, gondozását kétoktatós modellben valósítjuk meg. a A kontaktórák helyett a fókusz a tanulási környezet megteremtésén van (nemcsak kurzus/ workshop, hanem online tér is, kontaktórák közti alkalom szervesen beépül, 2-3 éves időszak építkezése). = A képzés épít az előzetes tudásra, igényekre, pozitív tapasztalatokra. " A képzési terület (szak) sajátosságaira, igényeire építünk. A kétoktatós modell kettős célt szolgált, egyrészt bár a támogatói csoport szilárd elméleti megközelítésekkel, korábbi közoktatási, illetve tanárképzési fejlesztési tapasztalattal rendelkezett, az A és B fejlesztések és kontextusaik újak voltak számukra. A kétoktatós modell a támogatás teljes folyamatán keresztül elősegítette a két támogató közti interakciót, reflexiót. Másrészt az oktatói együttműködés modellálása is a támogatók lényeges, vállalt ,üzenete" volt az oktatók számára. A tanulási környezet megteremtése az alapelvekben erőteljesen kötődött a tanulás

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.03 MB
Lien permanent vers jpg
022_000018/0171.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000018/0171.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu