7.2. táblázat. A kollégákkal együttműködő szakmai tanulás és előrejelzői
B BSE Beta
Konstans 0,39 0,19
Kollégákkal való együttműködé. ktatá in ke ia észlelt ered¬
ollégákkal való együttműködés az oktatás során kompetencia észlelt ere: 0,13 0,02 0,27***
ményessége
A ballgatók tanulásának támogatására fókuszáló szakmai fejlődés nézete 0,20 0,04 0,18***
Képzés/szak fejlesztése, monitorozása kompetencia fontossága 0,05 0,02 0,10**
Kollégákkal való együttműködés az oktatás során kompetencia fontossága 0,10 0,02 0,18***
Képzés/szak fejlesztése, monitorozdsa kompetencia észlelt eredményessége | 0,03 0,01 0,09*
A ballgatók tanulásának, eredményeinek értékelése, visszajelzés nyújtása 0,04 0,02 -0,07*
kompetencia észlelt eredményessége
Megjegyzések: R"—0,303 A többváltozós lineáris regresszióanalízist lépésenkénti (stepwise) eljárással végeztük,
a legjobb modell a 6. lépésben jött létre. "p c 0,05, "p < 0,01 és ***p < 0,001
A vizsgálatok általi szakmai tanulás leginkább az online tanulási környezetek tervezése,
kivitelezése és a képzés fejlesztése, monitorozása kompetenciák észlelt eredményessége
befolyásolta, valamint ennél a tanulási tevékenységnél jelent meg egyedül az oktatói
szerep megerősítésére, elismerésére fókuszáló szakmai fejlődés nézete mint a többi válto¬
zónál erősebb befolyásoló tényező (I. 7.3. táblázat). A kurzusok tervezése, fejlesztése
kompetencia inkább csökkenti a vizsgálatok általi tanulás megjelenését. A kollégákkal
segítése, mentorálása kompetenciáinak észlelt eredményessége, valamint a hallgatók
tanulásának támogatására fókuszáló szakmai fejlődés nézete hasonlóan pozitív, de
kis mértékben vannak hatással a vizsgálatok általi szakmai tanulás tevékenységére.
7.3. táblázat. A vizsgálatok általi szakmai tanulás tevékenysége és előrejelzői
B BSE Beta
Konstans 0,80 0,23
Online tanulási kör tek tervezése, kivitelezése k. tencia észlelt ered¬
nine tanulast RO nyeze e ervezese, ivitelezese ompe encıa eszleltere 0,06 0,01 0,15***
A ballgatók tanulásának támogatására fókuszáló szakmai fejlődés nézete 0,11 0,05 0,09**
Kollégákkal való együttműködés az oktatás során kompetencia észlelt ered¬
x , 0,07 0,02 0,12**
ményessége
A képzésbe újonnan érkező ballgatók egyetemi szocializációjának segítése,
. 0,04 0,02 0,10**
mentorálása kompetencia észlelt eredményessége
Az oktatói szerep megerősítésére, elismerésére fókuszáló szakmai fejlődés nézete! 0,16 0,05 0147
Kurzusok tervezése, fejlesztése kompetencia észlelt eredményessége -0,09 0,02 -0,15***
A szak/képzés tervezése és fejlesztése kompetencia észlelt eredményessége 0,06 0,02 0,15***
Megjegyzesek: R’=0,189 A többvaltozös linearis regresszidanalizist lépésenkénti (stepwise) eljardssal végeztiik, a leg¬
jobb modell a 7. lépésben jött létre, ezért ennek használata mellett döntöttünk, mivel a 8. és 9. modell magyarázó ereje
már nem lett nagyobb, és nem is minden független változó maradt szignifikáns. "p c 0,05, "p c 0,01 és ""p < 0,001