Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0146
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 147 [147]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000018/0146

OCR

146 VII. OKTATÓI NÉZETEK HATÁSA A SZAKMAI FEJLŐDÉS ÉS TANULÁS GYAKORLATAIRA A tanításra vonatkozó reflexió volt a hazai oktatók körében a legtipikusabb útja a szakmai fejlődésnek és tanulásnak. A többváltozós regressziós modellben e szakmai tanulás módjának a legerősebb előrejelzői a hallgatók tanulásának támogatására fókuszáló szakmai fejlődés nézete, a saját tanítási gyakorlat elemzése, vizsgálata, értékelése észlelt és fontosnak is tartott kompetenciaterülete (1. 7.1. t4blázat). Továbbá a reflexióra épülő tanulást pozitívan befolyásolta még a ballgatók tanulásának, eredményeinek értékelése, visszajelzés nyújtása és a tehetséges hallgatók tanulásának, fejlődésének segítése. Ezzel szemben az új oktatási módszerek kipróbálása, megosztása az egyetemen kompetencia fontossága és az egyetemen kívüli partnerekkel való együttműködés az oktatás érdekében kompetencia észlelt eredményessége inkább csökkentette a reflexió általi szakmai tanulást. Ez utóbbi összefüggés arra hívhatja fel a figyelmet, hogy az egyetemi oktatók a reflexiót elsősorban az egyéni tanulás mikroszintjéhez kötik, illetve hogy a kísérletezés, a kockázatvállalás nem járul jelentősen hozzá a reflektív szakmai tanulás megjelenéséhez. 7.1. táblázat. Az oktatók reflexióra épülő szakmai tanulása és ezek előrejelzői B BSE Beta Konstans 2,00 0,17 A saját tanítási gyakorlat elemzése, vizsgálata, értékelése kompetencia fontossäga | 0,08 0,02 0,20*** A ballgatók tanulásának, eredményeinek értékelése, visszajelzés nyújtása észlel allgatók tanulásának, eredményeinek értékelése, visszajelzés nyújtása észlelt 0,07 0,02 0,14°** eredményességének kompetenciája A ballgatók tanulásának támogatására fókuszáló szakmai fejlődés nézete 0,18 0,03 0,20*** Új oktatási módszerek kipróbálása, megosztása az egyetemen (pl. projekt, 0,04 0.01 011 tükrözött osztályterem...) kompetencia fontossága , , , A saját tanítási gyakorlat el ése, vizsgálata, értékelése k tencia észlelt saja ant astgya orlat elemzése; vizsga ata, erteRelese ompe encia eszle. 0,05 0,02 0,14** eredményessége Egyetemen kívüli partnerekkel való együttműködés az oktatás érdekében . -0,03 0,01 -0,10** kompetencia észlelt eredményessége Tebetséges hallgatók tanulásának, fejlődésének segítése k. ia észlel ebetséges hallgatók tanulásának, fejlődésének segítése kompetencia észlelt 0,03 0,02 0,08* eredményessége Megjegyzés: R"-0,202 A többváltozós lineáris regresszióanalízist lépésenkénti (stepwise) eljárással végeztük, a legjobb modell a 7. lépésben jött létre. "p c 0,05, "p < 0,01 és ***p < 0,001 A kollégákkal együttműködő szakmai tanulás elsősorban szintén a ballgatók tanulásának támogatására fókuszáló szakmai fejlődés nézetéhez kapcsolódott, valamint a kollégákkal való együttműködés fontosnak és eredményesnek észlelt kompetenciaterületéhez (7.2. táblázat). A képzések fejlesztése, monitorozása kompetencia bár kisebb mértékben, de hozzájárul a kollégákkal együttműködő szakmai tanulás megjelenéséhez. Meglepő eredmény, hogy a ballgatók tanulásának, eredményeinek értékelése, visszajelzés nyújtása kompetencia észlelt eredményessége inkább csökkenti a kollégákkal együttműködő szakmai tanulás lehetőségét.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.16 MB
Lien permanent vers jpg
022_000018/0146.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000018/0146.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu