Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0113
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 114 [114]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000018/0113

OCR

4. EREDMÉNYEK II3 szerep megerősítésére vonatkozó elképzelések erősebbek (H(2) — 6,80, p c 0,05), ezen belül leginkább a több területen tanítókra jellemző ez. Bár a képzési területek mentén kevés különbséget találtunk a szakmai fejlődés nézeteiben, a tanítási tapasztalatok mentén viszont szignifikánsak a különbségek — mind a hallgatói támogatást (H(3) — 12,32, p c 0,01), mind az oktatói szerep megerősítését, elismertségét középpontba ällitö (H(3) = 44,30, p < 0,001) szakmai fejlődés nézete esetében (5.4. ábra). 5.4. ábra. Az oktatók szakmai tanulással kapcsolatos elképzeléseinek változása az oktatók tanítási tapasztalatai mentén 4,5 3,5 2,5 1,5 u Hallgatói támogatást középpontba állító szakmai fejlődés Oktatói szerep megerősítésére, elismertségére figyelő szakmai fejlődés A szakmai fejlődés mindkét típusával leginkább a legkevesebb tanítási tapasztalattal rendelkező oktatók tudnak azonosulni (5.4. ábra). Az oktatói szerep megerősítésére, elismertségére figyelő szakmai tanulás elképzelése alapvetően folyamatosan csökken a tanítási tapasztalatokkal. Ugyanakkor a hallgatók tanulásának támogatását középpontba állító elképzelés újból megerősödik a 20-29 éves tanítási tapasztalattal rendelkezők körében, ami azt mutatja, hogy a tapasztalt oktatóknak is van egy szélesebb köre, akik nyitottá válnak a hallgatók tanulásának támogatása érdekében történő szakmai megújulásra. A szakmai fejlődés, tanulás formái A szakmai fejlődés négy jellegzetes típusa közül a kollégákkal való tanulásban a képzési területek szerint nincs különbség, ám a másik három jellegzetes szakmai fejlődési módban igen. Leginkább az olvasás és képzés általi tanulásban különböznek az egyes képzési területek oktatói: a sporttudományi (H(2) = 19,68, p < 0,01), a pedagégusképzési (H(2) = 56,38, p < 0,01), tärsadalomtudomänyi

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
870.81 KB
Permalink to jpg
022_000018/0113.jpg
Permalink to ocr
022_000018/0113.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu