Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000018/0000

Tanulásközpontú felsőoktatás. Oktatók a tanításról, szakmai fejlődésről és tanulásról

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Kálmán Orsolya
Title (EN)
Learning-Centred Teaching in Higher Education. Hungarian university teachers' perspectives on teaching, professional development and learning
Field of science
Oktatástudomány / Educational sciences (12830), Felsőoktatás / Higher education (12836)
Series
Metszéspontok
Type of publication
monográfia
022_000018/0095
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 96 [96]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000018/0095

OCR

V. AZ OKTATÓK NÉZETEI A TANÍTÁSRÓL ÉS A SAJÁT SZAKMAI TANULÁSUKRÓL Számos kormányzati beavatkozás és intézményi projekt támogatja az oktatási fejlesztéseket, a tanulástámogatást középpontba helyező oktatást, az oktatók módszertani felkészültségének növelését (Derényi, 2018), ugyanakkor keveset tudunk arról, hogy a felsőoktatásban dolgozó oktatók hogyan gondolkodnak a tanításról, valamint hogyan állnak hozzá saját oktatói fejlődésükhöz, tanulásukhoz. Pedig mindezek megismerése alapvető az oktatás fejlesztéséhez, hiszen az oktatók nézeteinek figyelembevétele nélkül az oktatás megújítására tett erőfeszítések sem tudnak meggyökerezni. Célunk" nemcsak az oktatók , hangjának" bemutatása és annak elemzése, hogy az oktatók hogyan gondolkodnak a tanulásközpontú megközelítésekről, hanem azokat a közkeletű vélekedéseket is adatok alapján kívánjuk újraértelmezni, amelyek arra vonatkoznak, hogy a hazai felsőoktatásban alapvetően a fiatal oktatók szakmai fejlődésének támogatására érdemes fókuszálni; valamint, hogy olyan, az oktatókat támogató képzéseket, rendszereket szükséges kialakítani, amelyek az adott képzési területekre fókuszálnak. A fejezetben az oktatók nézeteit egy hazai online kérdőíves vizsgálat eredményei alapján mutatjuk be. I. ELMÉLETI KERET Az elméleti keret kialakításakor fontos volt, hogy olyan területek elemzése kerüljön be a kutatásba, amelyek hozzájárulhatnak majd az oktatók szakmai fejlődésének támogatásához. Ezért egyfelől építettem az oktatók tanítással, tanulással kapcsolatos nézeteire; másfelől az oktatók szakmai fejlődéssel, tanulással kapcsolatos tapasztalataira. A tanítással kapcsolatos nézeteket tágan, az oktatói küldetés értelmezését és a tanítási megközelítéseket is beleértve vizsgáltam, felhasználva !" A fejezet kisebb módosításokkal egy korábbi tanulmányra épül. Az eredeti változat megjelent: Kálmán O. (20199: A felsőoktatás oktatói: elképzeléseik a tanításról és saját szakmai fejlödesükröl. Magyar Pedagögia, 119 (3): 173-198.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
945.47 KB
Permalink to jpg
022_000018/0095.jpg
Permalink to ocr
022_000018/0095.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu