OCR Output

6 TARTALOMJEGYZÉK

2.3. A tanitäsra fékuszälé tudomänyossäg . ...........,........,..... 50
Eredmények ........,........,....,..,,.,..,..,...... 51
Hazai példäk és lehetôségek. . .............,..,.....,...,.... 52

3. Osszegzés Ce ee eee ee eee Ee eee ses OS 53

III. KUTATÁSI KERET ÉS MÓDSZEREK AZ OKTATÓK SZAKMAI FEJLŐDÉSÉNEK,

TANULASANAK ES TANÍTÁSÁNAK VIZSGÁLATÁHOZ ............... 55

1. Az oktatók szakmai fejlődéséhez és tanulásához kötődő lehetséges kutatási irányok . 55

2.A kutatási keretrendszer: kutatási megközelítések és kutatási kérdések . . . . . . . . . 58

3. A kutatási keretrendszer egyes szakaszainak módszerei, mintái és dilemmái. . . . . . 61
3.1. Kvalitatív feltáró kutatás az oktatók szakmai fejlődéséről mint

az oktatôi identitäskonstru4läs folyamatärél . ..................... 61

3.2. Kvantitativ feltáró kutatás: oktatói nézetek és megközelítések

online kérdôives vizsgälata. ........,.....,.................. 63

3.4. A kvantitativ, ôsszefüggést feltäré kutatäs. . ........,..,.....,.... 65
3.5. À fejlesztés alapü kutatäs . .......,..........,........,.... 66
IV. SZAKMAI FEJLŐDÉS MINT AZ OKTATÓI IDENTITÁS ALAKULÁSA . . . . . 69
1. Elméleti keretek az oktatók szakmai fejlődéséhez. . . . .................. 69
1.1. À szakmai fejlôdés értelmezése. ............,...........,..... 69
1.2. Oktatói identitáskonstruálás a szakmai fejlédésben. ............,..... 71
2. Kutatások az oktatói identitáskonstruálásról, szakmai fejlődésről és tanulásról . . . . 72
3. Célok és kutatäsi kérdések ................................... 74
4. À narrativ kutatäs médszere és mintéja. . ..........,........,....... 75
4.1. Az oktatöi élettôrténetre épülé interjû médszere .......,.,...,.,.,.. 75
4.2, À kutatäs mintéja. .......,.....,..,.......,..,..,,..... 76
4.3. À narrativ elemezés. .................................... 78
5. Eredmények. . ...,..........,.............,..,,.,..,.:.. 78
5.1. Az oktatéi identitäskonstruäläs és véltozäsaik . .................... 78
A kezdé oktatôk. ....................................., 79

A tapasztalt oktaték . ...........,....,...,....,......... 81
"Tapasztalt oktaték vezetôi gyakorlattal . . ........,..,........... 83

5.2. A tanulás sajátosságai az oktatói fejlődés egyes szakaszaiban. . . . . . . . . . . . . 85
Kezdö oktaték. ......................................, 85

A tapasztalt oktaték . ...........,....,...,....,......... 87
"Tapasztalt oktaték vezetôi gyakorlattal . . ........,..,........... 89

6. Osszegzés déserts see see ses 90