OCR
Tartalomjegyzék Bevezetés . 2.000... vh te eee eee ee ee ee ee eee 9 I. TANULÁSKÖZPONTÚ PEDAGÓGIA A FELSŐOKTATÁSBAN. . . 2.2.2.2... 15 1. A tanulásközpontúság forrásvidékének értelmezéséhez . . . ............... 15 1.1. A tanulásközpontú megközelítés megjelenése az oktatáspolitikában . . . . . . . . 16 1.2. A tanulásközpontú megközelítés a felsőoktatási gyakorlatban. . . . . . . . . . . . 18 1.3. A tanulásközpontú megközelítés értelmezése a neveléstudomány és azon belül is a felséoktatés-pedagésgia felél. . ............................ 19 1.4. A tanulásközpontú oktatás lehetséges irányai az oktatáspolitika, a kutatás és a gyakorlat metszéspontjäban ..........,.................. 24 2. A tanuläskôzpontuü felséoktatäs-pedagôgia értelmezési kerete . ......,....., 27 2.1. A tanulásközpontú tanítás első pillére: a hallgatók aktív, értelmező tanulásának támogatása. . 2.2... ee ee eee eee 28 2.2. A tanulásközpontú tanítás második pillére: a hallgatók tanulási eredményeinek fejlédése .....,...........,...............,..,....., 30 2.3. A tanulásközpontú tanítás harmadik pillére: minden hallgató tanulástámogatása . . 32 2.4. A tanulásközpontúság negyedik pillére: az oktatók és oktatóközösségek szakmai fejlödese estanuläsa «6. ee ee ee ee eee eee 34 3. A tanuläskôzpontuü felséoktatäs-pedagôgia kihiväsai. . ...........,...... 36 II. AZ OKTATÓK SZAKMAI FEJLŐDÉSÉNEK ÉS TANULÁSÁNAK MEGKÖZELÍTÉSEI A FELSŐOKTATÁSBAN... . 2... ee eens 39 1. Az oktatók szakmai fejlődésének és tanulásának értelmezései . . . . . . . . . . . . . . 40 2. Az oktatói szakmai fejlődés és tanulás támogatásának megközelítései. . . . . . . . . . 41 2.1. Azoktatóiképzések .................................... 41 Az eredményesség kérdései .........................,....., 42 Hazai példäk és lehetôségek. . ...........,.............,.... 43 2.2. A gyakorlatközösségek megközelítése a felsőoktatásban . .............. 44 Eredmények, erősségek és nehézségek. ......,.............,.... 48 Hazai tapasztalatok és lehetôségek. . .......,.............,.... 49