Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000017/0000

Pragmatika a magyar mint idegen nyelv oktatásában

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Title (EN)
Pragmatics in Teaching Hungarian as a Foreign Language
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000017/0081
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 82 [82]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000017/0081

OCR

12. TÉMÁK (TUDÁSKERETEK, FORGATOKONYVEK)... hogy mikor követi és mikor nem tudja követni a beszélgetés menetét. Továbbá figyelmet tud kérni. Képes a közvetlen szükségletekhez kapcsolódó rövid, egyszerű feljegyzéseket és üzeneteket, illetve egy nagyon egyszerű magánlevelet (pl. köszönetnyilvánítás) megírni. (KER 2002: 43, 102, v6. még KER 2002: 34, 90-98, 100). A2+ szint: À nyelvtanulé képes a sajât hogylétrôl egyszerű leírás adni. Környezetéről és a mindennapi tevékenységéről (pl. munka vagy tanulás) tud információkat átadni. Múltbeli események és személyes élmények leírására képes. Érvel amellett, mit szeret és mit nem szeret. Háziállatok és a nyelvtanuló tulajdonában lévő tárgyak jellemzését és összehasonlítását is meg tudja tenni. Használni tud egyszerű megoldásokat rövid társalgások megkezdéséhez, fenntartásához és befejezéséhez. Jól begyakorlott és memorizált fordulatokat adaptálni tud bizonyos körülményekhez. Át tud venni rövid egyszerű üzenetet. Alkalmazni tudja a leggyakrabban előforduló kötőszavakat egyszerű mondatok összekapcsolására, amikor elmond egy történetet vagy leírást ad valamiről (KER 2002: 100, 102, 150-151, v6. még KER 2002: 35, 90-98). B1 szint: A nyelvtanuló már képes a körülötte zajló hosszabb beszélgetésekben aktívan részt venni: követni tudja a kommunikációt, fenn tudja tartani a beszélgetést, informális beszédhelyzetekben nézeteit és véleményét ki tudja fejteni, illetve mások véleményére rá tud kérdezni, ismerős helyzetekben és témákban felkészülés nélkül is tud beszélni. A mindennapi élet problémáit is kezeli, pl. a tömegközlekedésben szokatlan helyzetekben is boldogul, kezelni tudja az utazással kapcsolatban felmerülő kérdéseket, panaszt tesz, elbeszélgetés vagy konzultáció során bizonyos mértékű kezdeményezést mutat, meg tud kérni valaki arra, hogy magyarázza meg vagy fejtse ki a korábban mondottakat. Egyszerű társalgást tud kezdeményezni, fenntartani és befejezni számára ismerős vagy érdekes témában. Egyszerű információkat közlő feljegyzéseket, üzeneteket tud írni barátoknak, szolgáltatóknak, tanároknak és azoknak, akik a mindennapi életében szerepet játszanak. Egyszerű, ismerős témát kifejtő előadás fő pontjait le tudja jegyezni. Magánlevélben képes beszámolni élményeiről és benyomásairól (KER 2002: 44,100,102, 114, vö. még KER 2002: 34, 90—98). B1-- szint: Ezen a szinten a nyelvtanuló nagyobb mennyiségű információ átadására képes, például egy elbeszélgetés/konzultáció során meg +8] +

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1750 px
Image height
2480 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.1 MB
Permalink to jpg
022_000017/0081.jpg
Permalink to ocr
022_000017/0081.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu