Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000017/0000

Pragmatika a magyar mint idegen nyelv oktatásában

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Title (EN)
Pragmatics in Teaching Hungarian as a Foreign Language
Field of science
Nyelvészet / Linguistics (13024)
Series
Károli könyvek. Jegyzet
Type of publication
egyetemi jegyzet
022_000017/0079
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 80 [80]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000017/0079

OCR

FELADATOK a tanár szerepe és az intézményi hierarchiában betöltött helye. Egy olyan kultúrában, ahol a tanár elsősorban tekintélyszemély (és kevésbé szakértő vagy partner), problémát jelenthetnek a más kultúrájú diákok túlságosan közvetlen nyelvhasználati formái (Hofstede — Hofstede 2008). Ugyancsak itt említendők meg a tegezés és magázással kapcsolatos vétségek az olyan nyelvekben, amelyekben létezik a tegező és a magázó formák megkülönböztetése. d. Az értékítéletek különbségéből fakadó hibák: ebben az esetben az olyan értékek, mint az őszinteség, szavahihetőség, ütköznek az udvariassággal, tapintatossággal; így ha például tönkretettük valakinek az értékes tulajdonát, a károkozás az adott kultúrában csak egyéni szégyennel jár vagy társadalmival is, milyen esetekben kell megmondani az igazat és mikor szabad eufemisztikusan fogalmazni stb. E pontnál tehát két lényeges dologra kell tekintettel lenni: az első az, hogy más kultúrákban más pragmatikai alapszabályok működhetnek, a második pedig, hogy az egyes kultúrák az olyan viszonylagos értékeket, mint az udvariasság vagy érthetőség, eltérően rangsorolhatják (Thomas 1983). Fontos, hogy ebben az esetben kommunikatív értékekről van szó, és nem spirituális vagy morális értékekről. FELADATOK 1. Milyen eredetű pragmatikai tévesztésekre példák az alábbiak? A) Diák óra közben a tanárnak: - Tanár, mi lesz a házi feladat? B) Külföldi egy magyar beszédpartnernek: - Igaz, hogy a magyarok nagyon sokat isznak? C) Diák óra közben a tanárnak: - Tanár úr, adj nekem is egy tollat! + 79 +

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1750 px
Hauteur de l'image
2480 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
750.1 KB
Lien permanent vers jpg
022_000017/0079.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000017/0079.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu