OCR
A darabhiány problémájának kezelése a Vígszínházban... s 91 magyarul íródtak eredetileg. Roboz feladata az volt, hogy a pesti bemutatókról beszámoljon, és minden darabról, még a bukottakról is egy a Paramount filmgyári séma szerinti értékelést írjon és egy részletes szinopszist küldjön. E maximalista szüzsé-centrikusságból egyfelől az tűnik ki, hogy a hangosfilm térhódítása után immár a történetet, a storyt tekintették a mozgóképes alkotások legfontosabb elemének. Másfelől az is látszik, hogy a fantasztikus sebességgel növekvő amerikai filmipar témahiányban szenvedett. A Paramount feltehetőleg azért érdeklődött a pesti magánszínházak programja iránt, mert a produkciók döntő hányada ugyanazzal a szórakoztató termékelőállító ambícióval készült, melynek logikája szerint a filmgyárak is működtek. Ez az attitűd azonban - ahogy a Vígszínház darabhiánypótlási eljárásai esetében is láttuk - időnként nem zárta ki jelentős művészi érték létrejöttét.