Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000015/0000

Pasztorálteológia. A református lelkészi hivatás vizsgálata interjúk tükrében

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Siba Balázs
Title (EN)
Pastoral Theology. An inquiry into the vocation of being a Reformed pastor through interview
Field of science
Teológia / Theology (13036)
Series
Questiones Theologiae
Type of publication
monográfia
022_000015/0055
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 56 [56]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000015/0055

OCR

AZ IFJÚKOR KÉRDÉSEI A HITFEJLŐDÉS SZEMPONTJÁBÓL 1 Stabil állapot, amely tulajdonképpen egy átvett identitás, amelyet a serdülő a családból hoz magával. Alkalmazkodik, függésben van, de próbálkozik saját énjét kialakítani. 2. A stabil énkép a serdülőkor elején gyors folyamat következtében szétesik. Ekkor létrejön egy diffúz identitás, amelyet az éppen aktuális kapcsolatok határoznak meg. A szabad állapotba való áttérés megtérésjellegű élményt is jelenthet. A serdülő látszólag élvezi a keretek széttördelését, a szabadságot, de megvan benne a vágy a stabilitásra is. 3. Az identitásfejlődés következő szintje az úgynevezett moratórium állapot. Ez egy átmeneti hangulati állapotot jelöl, amely során a fiatal az elköteleződés, illetve függetlenedés közt vívódik. Kellene kezdenie magával valamit, el kellene már köteleznie magát, de fél tőle, ezért úgymond húzza az időt. 4. Ezután következik a kimunkált állapot. Létrejön egy integrált, egész életre kiterjedő meggyőződés. Azért, hogy ez a folyamat vegigmehessen, az identitäs-identitäsdiffuziö feszültsegenek megoldäsäban szerepet kap a mär megszerzett identitäshoz, elfogadott értékekhez való hűség. Egy lelkész így vall erről: Tudtam azt, éreztem, hogy életem legmeghatározóbb része lesz ez a gimnáziumban eltöltött néhány év. Mai napig is azt mondom, hogy legszebb éveimet a gimnáziumnak köszönhetem, pontosabban annak a légkörnek, társaságnak, baráti körnek, akikkel én ott megismerkedhettem, és akikkel a mai napig, aktív barátságot ápolunk. Minden pátoszosság nélkül elmondom neked, hogy én mai napig aktív álmokat élek át, hogy én még gimnazista vagyok. Tehát, ha valamit meghatározónak megjelölnék egy ember életében, akkor a nekem az a 4 év. Az a 4év mindenhova letette a nyomát, az alapkövét, a pillérét. Az egy olyan 4 év volt, hogy semmi nem működne, ha az nem úgy lett volna. Igaz ez tanárokra is, igaz az egyházhoz való viszonyulásomra mind negatív mind pozitív értelemben. Igaz ez az élethez, a barátaimhoz való hozzáállásomra. Értékítéletemre is igaz, életfelfogásomra is igaz. Annak az egész értékrendszernek az alapjai, amik engem sokszor húznak és kötnek és befolyásolnak, az mind-mind onnét gyökereztethető [...] Ennek a gimnáziumnak sosem az volt az erőssége, hogy rettentő jól képzett gimnazistákat adott a gimnázium végeztével. Sokkal inkább az a kohéziós erő, amit valahogy, valamilyen okból kifolyólag az egész intézmény kisugárzott magából. (1/7) Erikson fejlődéselmélete alapján Meissner a pszichoszociális szakaszokat párhuzamba állítja a pszichoszociális válságokkal és spirituális válságokkal egyaránt." 164. WV. W. Meissner: Life and Faith — Psychological Perspectives on Religious Experience, Washington, Georgetown University Press, 1987, 61—83. a a

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.13 MB
Permalink to jpg
022_000015/0055.jpg
Permalink to ocr
022_000015/0055.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu