Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000012/0000

Köztes terek. A rendszerváltás utáni nyócker identitása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
György Eszter
Title (EN)
Liminal Spaces. The identity of the 8th district after the democratic turn
Field of science
Kultúrtörténet, kulturális emlékezet / Cultural history, cultural memory (13056), Társadalom-, gazdaság-, kultúra- és politikatörténet / Social, economic, cultural and political history (12986)
Series
Humaniórák
Type of publication
monográfia
022_000012/0190
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 191 [191]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000012/0190

OCR

190 e Köztes terek csoportokra.""" Vagyis kifejezett figyelmet kell fordítani a leszakadó városrészek , legleszakadtabb", leginkább kirekesztett rétegeire, ehhez viszont kitüntetett figyelemre és célirányos programokra van szükség. Ahhoz, hogy egy ilyen érzékeny, gyakran saját stigmatizált státusza miatt ellenálló, ellenséges csoport képes legyen involválódni és előremozdítani a lakókörnyezete rehabilitációjának folyamatát, elsődleges szükség van a közösségi képességfejlesztésre. A 90-es években a közösségfejlesztés (community-development) helyett használni kezdett fogalom, a közösségi képességfejlesztés (community capacity-building, CCB) az Angol Jótékonysági Bizottság (UK Charity Commission) 2000-es definíciója szerint , egy közösség tagjainak készségeit és képességeit fejleszti annak érdekében, hogy identifikálják, megfogalmazzák szükségleteiket és teljesebben tudjanak a társadalomban részt venni?" A közösségi képesség-fejlesztés eredményeképpen a megerősödött közösségek és az önkéntesség fokozott megjelenése képesek lehetnek a társadalmi kirekesztés csökkentésére. Az angliai rehabilitációs programokban az utóbbi években már kivétel nélkül szerepel a fogalom, mint a program fenntarthatóságának kulcsa, de a gyakorlatban ezek jelentése és működőképessége nem egyértelmű. Duncan és Ihomas szerint még mindig sok olyan program van, melyek közösségi képességfejlesztő irányultsága ad-hoc, nem megfelelően kidolgozott." Bár a 2000-es évek elejére a terminus általánosan elfogadottá és használttá vált a különböző közösségi politikák diskurzusában, egyfajta szkeptikus hozzáállás is megfigyelhető vele kapcsolatban. Ahogy a társadalmi igazságosság és közösségi fejlesztés angliai kutatója, Gary Craig egy cikkében idézi, a CCB , helyi készségeket fejleszt annak érdekében, hogy az emberek meg tudják fogalmazni, mi az, ami hiányzik"."" Anélkül, hogy itt részletesebben belemennék a fogalom jellemzésébe és kritikájába, elég anynyit megjegyezni, hogy a közösségi képességfejlesztés mint módszer is azt célt szolgálná elvben, hogy egy participatív rehabilitáció valóban a közösség közreműködésével, sőt, irányításával jöjjön létre. Ehhez mindenekelőtt tehát az önkéntesség felerősítésére, egy nagyon rugalmas és plurális megközelítésre és olyan határozott és hatékony bátorításra, tréningre lenne szükség, amelynek segítségével egy közösség valóban magára tudná vállalni a környezetében zajló rehabilitációs projekt felelősségét." Hogy ez a legtöbb esetben mégsem így történik, hanem - ahogy a helyi kutatók, David Jarvis és munkatársai egy, az angliai Coventryban végbement 5% Ger6-Sik-Zombor: i.m. 72. 505 Craig, Gary 2007: Community capacity-building: Something old, something new. . .? Critical Social Policy. 27. 343. 5% Duncan, Thomas: i.m. 7. 57 Craig, Gary: i.m. 342. 58 Duncan, Ihomas: i.m. 8-11.

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1867 px
Image height
2670 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.35 MB
Permalink to jpg
022_000012/0190.jpg
Permalink to ocr
022_000012/0190.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu