Aller au contenu principal
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu
S'identifierS'inscrire
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Aperçu
022_000012/0000

Köztes terek. A rendszerváltás utáni nyócker identitása

  • Aperçu
  • PDF
  • Afficher les métadonnées
  • Afficher le lien permanent
Auteur
György Eszter
Title (EN)
Liminal Spaces. The identity of the 8th district after the democratic turn
Field of science
Kultúrtörténet, kulturális emlékezet / Cultural history, cultural memory (13056), Társadalom-, gazdaság-, kultúra- és politikatörténet / Social, economic, cultural and political history (12986)
Series
Humaniórák
Type of publication
monográfia
022_000012/0186
  • Présentation du journal
  • Page
  • Texte
  • Métadonnées
  • Découpage
Page 187 [187]
  • Aperçu
  • Afficher le lien permanent
  • JPG
  • TIFF
  • Précédente
  • Suivant
022_000012/0186

OCR

186 e Köztes terek nok, loggiák, közös kertek vagy garázsok létrehozásával, melyek egyaránt lehetnek egyéni, családi és kollektív felhasználásúak. Ezek az átalakított terek azt hivatottak szolgálni, hogy a lakosok értékeljék lakókörnyezetüket, éppen ezért van szükség az ő bevonásukra, vagyis arra, hogy ők váljanak a folyamat főszereplőivé. A résidentialisation eszközével végbemenő rehabilitáció Mosson esetében két fázisban valósult meg. Az elsőben 1996-tól a lépcsőházakat rehabilitálták. A cél az volt, hogy a lépcsőház, mint szomszédsági egység, otthonosabb legyen, valamint legalább ezeken a helyeken megtörjön a homogeneitás, és a lépcsőházaknak egyéni identitása legyen. Az 1700 szociális bérlakást érintő projektet , emberi mértéken" kezdték, tíz lakásonkénti csoportokban. Az építészek, miután minden családdal egyenként többször egyeztettek, figyelembe vették az igényeiket, elkészítették a terveket, melyeket konzultációra visszajuttattak a lakosoknak, hogy a végén újra ők értékelhessék. Ezzel a participatív, interaktív módszerrel próbálták a helyi, egyéni és kollektív identitást egyaránt erősíteni. A lépcsőházak egyénivé tétele, ami konkrétan azt jelentette, hogy különböző színekkel, különféle stílusban újították fel őket, hosszú távon negatív következményekkel járt. A , köztér elsajátítása" (réappropriation de Vespace public) csak rövid távon használt a helyi identitás megerősítésének, a különbözőség a város többi részéhez képest hamar azt eredményezte, hogy Mosson ismét stigmatizálódott, és ennek következményeképpen, vagy csak ezzel egy időben, közterei ismét a vandalizmus áldozatául estek, a felújított közterek hamar újra lerobbantak. A rehabilitáció második fázisában már nem is történt igazi együttműködés a lakossággal, a participáció kimerült a helyi közösség informálásában, vagyis az innovatív módszer standardizálódott és leszűkült. Mosson esetében tehát a közösség alapú regeneráció, a lakótelep élhetőbbé tétele a vártnál csak szerényebb mértékben valósult meg, a tér elsajátítása csak átmeneti formában jött létre." A participatív rehabilitációs programok veszélyei, nehézségei Mosson példája átvezet a fejezet következő alegységéhez: a participatív negyed-megújítás lehetséges veszélyeire, buktatóira. Az alapvető nehézség tulajdonképpen kódolva van az eljárás fenntarthatóságra való igényében: a közösségi bevonódással járó rehabilitáció csak sok idő és még több energiabefektetés útján jöhet létre és maradhat fenn hosszú távon, ellentétben a csupán az épített környezet , lecserélésére" koncentráló és így a felszínen hamar 41 Chédiac: i.m. 28-30.

structurelles

Custom

Image Metadata

Largeur de l'image
1867 px
Hauteur de l'image
2670 px
Résolution de l'image
300 px/inch
Taille du fichier d'origine
1.27 MB
Lien permanent vers jpg
022_000012/0186.jpg
Lien permanent vers OCR
022_000012/0186.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

S'identifierS'inscrire

Connexion utilisateur

eduId Login
J'ai oublié mon mot de passe
  • Rechercher
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Françaisfr
  • Englishen
  • Deutschde
  • Magyarhu