A , középkort" tárgyaló részek elburjánzása, , középkor" és , reneszánsz"
VÍSZONya. . 2... ee ee 114
A narrativitäs formäi és tartalmai a GdA-ban...................... 117
„A Zsidé Hermann megtérése” a makro- és a mikrotörtenelem perspektiväjäbél 117
Kônyv a kônyvben: Az Abélard—-Héloïse-fejezet . .................. 125
A tôrténeti-filolégiai hâttér . ............................ 127
Katolikus és protestáns megközelítésmódok éles ellentéte: Misch elmélyült
vitéja Gilsonnal.................................. 130
A dilthey-i hermeneutika és leíró pszichológia alkalmazásának példái . . . . . 143
À ,természetek” problémäja. ............................ 146
Típus és individuum viszonyának sajátos megjelenése a ,kôzépkorban” ..... 153
A Dante-fejezet két változata és az önreferencialitás problémája . . . . . . . . 153
Petrarca........................................ 165
Az apré Descartes- és az aprôlékos Cardano-fejezet. ................ 168
Descartes és az histoire de mon esprit ....................... 168
Cardano és a személyiség útja a csillagdeterminációtól az individuális
tôrvényig. ..................... 0.444... 182
Összegzés . ......................................... 191
Irodalomjegyzék. ..................................,... 193
Wilhelm Dilthey és Georg Misch müvei. ....................... 193
Szekundérirodalom................................... 194
Válogatás a Misch munkásságát érintő magyar nyelvű írásokból. . . . . . . . . . 197
A toväbbi tâjékozédäst elôsegité iräsok. ....................... 197