Skip to main content
mobile

L'Harmattan Open Access platform

  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu
LoginRegister
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Preview
022_000007/0000

Dráma a tanteremben. Történetek cselekvő feldolgozása

  • Preview
  • PDF
  • Show Metadata
  • Show Permalink
Author
Bethlenfalvy Ádám
Title (EN)
Classroom Drama. The enactive exploration of narratives
Field of science
Pedagógia / Pedagogy (12910)
Series
Károli könyvek. Monográfia
Type of publication
monográfia
022_000007/0073
  • Volume Overview
  • Page
  • Text
  • Metadata
  • Clipping
Page 74 [74]
  • Preview
  • Show Permalink
  • JPG
  • TIFF
  • Prev
  • Next
022_000007/0073

OCR

5. ÁTHELYEZÉS MÁS KONTEXTUSBA Graffiti az iskolafalon — drâmaératerv!°° Celcsoport: Az órát 7. osztályos tanulókkal játszottam, mert akkor tanulták Petőfit. Az óra megvalósítható 5. osztálytól felfelé, egyetemisták is örömmel vettek részt benne. Cél: A szerző és szöveg viszonyának vizsgálata. Annak a körüljárása, hogy mennyire befolyásolja a viszonyunkat egy szöveghez a kontextus, amelyben találkozunk vele. Központi kérdés: Mi a felelőssége a közösség különböző tagjainak egy bajban lévő társukért? Szükséges eszközök: Csomagolópapír; filcek; tér, ahol körbe lehet ülni, és ahol tudnak csoportbontásban dolgozni a diákok. Időtartam: 2 tanóra. Beszélgetés: Mivel a dráma során gyakran lépnek a résztvevők szerepbe, ennek az előkészítését hivatott segíteni a beszélgetés. Drámában gyakorlatlan csoport esetén ennek a következő lehet a menete: A tanár azt kérdezi a csoporttól, hogy mi segítheti és mi nehezítheti, hogy egy történet szereplőinek a szerepébe lépjünk? Elmondja, hogy valakinek a szerepébe lépni nem azt fogja jelenteni ebben a játékban, hogy színészkedni kell, vagy bonyolult jellemet kellene kitalálni a szerephez. Inkább arra lesz szükség, hogy a szerep szemszögét vegyék fel, abból a nézőpontból reagáljanak a történésekre. A gyűlés előkészítése: , A drámánk egy jónevű kisvárosi iskolában játszódik, Magyarországon. Először az iskola tanárainak szerepébe fogunk lépni. Annak érdekében, hogy képben legyünk, jó lenne pár dolgot megbeszélni arról a tanáriról, ahol kezdődik a történetünk." Efféle felvezetővel kezdheti a tanár az egyeztetést a térről. Az iskola mottója kint van a tanári falán. Mi legyen ez a mottó? A mottóról folytatott beszélgetés lehetőséget ad arra, hogy az iskolával kapcsolatban pár dologról meg lehessen egyezni, valamennyire közös képe legyen a játszóknak erről a közegről. Akár arról is lehet beszélni, hogy a tanárok menynyire veszik komolyan ezt a mottót: ez őket akarja emlékeztetni valamire, vagy azoknak a külsősöknek szól, akik belépnek ebbe a térbe. Mivel a dráma egy hétfő reggelen játszódik, érdemes arról beszélgetni, hogy mit csinálnak a tanárok tíz 10 Az óraterv egy korábbi, angol nyelvű változata megjelent a Demo:Dram projekt honlapján: https:// portal.opendiscoveryspace.eu/sites/default/files/demodrama-open_education_resources.pdf (Letöltés: 2020. szeptember 12.). Valamint egy videón is készült egy felnőttekkel megvalósult alkalomról: https://youtu.be/FlemSYHBdmY (Letöltés: 2020. szeptember 12.) 073 e

Structural

Custom

Image Metadata

Image width
1874 px
Image height
2677 px
Image resolution
300 px/inch
Original File Size
1.06 MB
Permalink to jpg
022_000007/0073.jpg
Permalink to ocr
022_000007/0073.ocr

Links

  • L'Harmattan Könyvkiadó
  • Open Access Blog
  • Kiadványaink az MTMT-ben
  • Kiadványaink a REAL-ban
  • CrossRef Works
  • ROR ID

Contact

  • L'Harmattan Szerkesztőség
  • Kéziratleadási szabályzat
  • Peer Review Policy
  • Adatvédelmi irányelvek
  • Dokumentumtár
  • KBART lists
  • eduID Belépés

Social media

  • Facebook
  • Instagram
  • LinkedIn

L'Harmattan Open Access platform

LoginRegister

User login

eduId Login
I forgot my password
  • Search
  • OA Collections
  • L'Harmattan Archive
Englishen
  • Françaisfr
  • Deutschde
  • Magyarhu