a királynőnk legyen." Az ismert Grimm-mese happy endje után kezdődik a játék,
amikor az egész udvar minden idők legemlékezetesebb ünnepségét készíti elő.
A tanár elkezdi gyűjteni és összeírni azokat a feladatokat, amik a koronázáshoz
kapcsolódó teendők. Majd kiemelt feladatok elvégzésére négy csoportra bontja
a résztvevőket. Az egyik társaság rengeteg kinyomtatott kép segítségével Hófe¬
hérke ruháját állítja össze, a másik a legmegfelelőbb jogar tervezésén dolgozik,
a harmadik csoport koronát kreál, a negyedik pedig ékszereket válogat.
A trónteremben folytatódik a játék következő szakasza. A tanár egy vonalat
húz a földre: aki ezt átlépi, az belép a mesébe, és a trónteremben találja magát.
Azt kéri a résztvevőktől, hogy egyesével lépjenek be a fikcióba, és a koronázási
előkészületekről alkossanak állóképet. A kép életre kel, és ebbe lép be a király
szerepében a tanár. Miután megdicséri tanácsadóit — a résztvevőket — szorgos
munkájukért, megosztja velük aggodalmának okát. Az este valaki bedobta a pa¬
lota ablakát egy kővel, amin csaló! feliratú papír volt. A Fenséges Hírek legújabb
száma pedig arról számol be, hogy az országban terjedő hírek igencsak felka¬
varták a kedélyeket. , Az egyik pletyka szerint Hófehérke nem vigyázott eléggé,
amikor távol volt, Mostohaanyja többször tőrbe csalta. A lány a rá vigyázó kis¬
emberek többszöri figyelmeztetése ellenére is háromszor kinyitotta a ház ajta¬
ját. Mindhárom alkalommal különleges ajándékok csábították el őt." Az újság
főcíme pedig azt kérdezi, , képes-e ez a lány kormányozni királyságunkat?"?? Azt
kéri a király a tanácsadóitól, hogy derítsék ki mi történt valójában az erdőben,
de ezt úgy tegyék, hogy nem beszélnek Hófehérkével, mert nem szeretné őt fel¬
zaklatni. A vonalon kilépve, a tanár szerepen kívül beszéli meg a gyerekekkel,
hogy szerintük miként lehetne kideríteni az igazságot.
Fehér lepedőből, aláhelyezett és rárakott tárgyakból terepasztalszerű makettet
készítenek, ezen láthatóak a mese helyszínei: a palota, az erdő, a kisemberek háza.
De elhelyezhetnek rajta a gyerekek más odaillő dolgokat is. Ezután a kezükből ala¬
kított távcsővel pásztázzák, hogy látnak-e bármilyen nyomot, amit érdemes lenne
közelebbről megvizsgálni. Az egyik például egy csipkebokron akadt textil csipke
darabka. Hogy kerülhetett oda? Fokozatosan, állókép alkotásával alakítja ki ennek
a háttértörténetét a csoport. Az ismert Hófehérke mese különböző fordulatai meg¬
látott/elhelyezett nyomok segítségével kerülnek fel a makettre. A tanár a csoporttal
egyeztet arról, hogy a sokféle lehetőség közül melyikkel folytassák nyomozásukat.
Úgy döntenek, hogy a király tanácsadói az egyik kisemberrel találkoznak. A talál¬
kozást gyakorlatokkal készíti elő a tanár, a legfontosabb kérdések egyeztetésével,
és a kérdezés módjának, hangnemének a kipróbálásával. A kisember — a szerepben